Αλάτι και ψηλή πίεση: Τι κάνετε εσείς;

Κατηγορία: Διατροφή και μακροζωία

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού δημιουργεί σοβαρούς κίνδυνους όπως ψηλή πίεση, έμφραγμα μυοκαρδίου και εγκεφαλικά επεισόδια.Το αλάτι προσθέτει γεύση στα φαγητά μας γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλές. Τόσο κατά το μαγείρεμα των φαγητών όσο και στο πιάτο μας, η προσθήκη αλατιού αποτελεί μια βαθιά ριζωμένη συνήθεια.

Ωστόσο πόσο καλά γνωρίζετε το αλάτι, τις ωφέλιμες δράσεις του αλλά και τους σοβαρούς κινδύνους που μπορεί να δημιουργεί η απρόσεχτη χρήση του;


Το αλάτι (χλωριούχο νάτριο) είναι απαραίτητο για τη ζωή. Χρειάζεται για πολλές λειτουργίες του σώματος. Στο αίμα είναι βασικός ηλεκτρολύτης, διατηρείται σε φυσιολογικά πλαίσια με διάφορους μηχανισμούς (ορμόνες, νεφρική λειτουργία, διατροφή).

Η πτώση του νατρίου κάτω από τα κανονικά επίπεδα είναι επικίνδυνη και μπορεί ακόμη να οδηγήσει στο θάνατο. Όμως η υπερβολική κατανάλωση αλατιού δημιουργεί σοβαρούς κίνδυνους όπως ψηλή πίεση, έμφραγμα μυοκαρδίου και εγκεφαλικά επεισόδια.

Πόσο αλάτι χρειάζεται ο οργανισμός μας;

Οι ανάγκες μας σε αλάτι κάθε μέρα, δεν ξεπερνούν τα 5 γραμμάρια (περίπου η ποσότητα που περιέχεται σε 1 κουταλάκι του γλυκού). Δυστυχώς οι άνθρωποι καταναλώνουν πολύ περισσότερο από ότι χρειάζεται ο οργανισμός τους και συχνά πάνω από 10 γραμμάρια ημερησίως. Οι λόγοι είναι πολλοί.

Τα έτοιμα φαγητά που αγοράζουμε και τα προπαρασκευασμένα τρόφιμα, είναι πλούσια σε αλάτι. Υπολογίζεται ότι 75% του αλατιού που τρώμε προέρχεται από έτοιμα φαγητά ή τρόφιμα. Επίσης πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να προσθέτουν άφθονο αλάτι στα φαγητά που βάζουν στο πιάτο ακόμη και πριν τα δοκιμάσουν.

Η απρόσεχτη, υπερβολική κατανάλωση αλατιού, δημιουργεί σοβαρούς μακροχρόνιους κινδύνους για την υγεία.


Από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ψηλής πίεσης είναι η υπερβολική πρόσληψη αλατιού. Η ψηλή πίεση είναι σοβαρή χρόνια πάθηση. Μπορεί να προκαλέσει καρδιακή ανεπάρκεια, εγκεφαλικό επεισόδιο και νεφρική ανεπάρκεια.

Η ψηλή πίεση είναι ύπουλος εχθρός. Μπορεί να υπάρχει, να εξελίσσεται και να δημιουργεί σοβαρές βλάβες χωρίς ο ασθενής να το καταλαβαίνει. Για αυτό, η ασθένεια έχει ονομασθεί "ο σιωπηλός δολοφόνος". Η μείωση της πρόσληψης αλατιού και η διατήρηση της στα πλαίσια των φυσιολογικών αναγκών, μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή πάθηση κατά 20%.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλατιού;


Μην προσθέτετε αλάτι στο φαγητό σας. Τα ίδια τα τρόφιμα έχουν αρκετό για τις ανάγκες σας. Περιορίστε το αλάτι που βάζετε στα φαγητά κατά το μαγείρεμα. Χρησιμοποιείτε άλλα μπαχαρικά που εμπλουτίζουν τις γεύσεις των φαγητών. Ελέγχετε την περιεκτικότητα σε αλάτι των έτοιμων ή προπαρασκευασμένων φαγητών που αγοράζετε. Διαβάζετε τις ετικέτες των προϊόντων για να γνωρίζετε το περιεχόμενο τους σε αλάτι.

Μην ξεχνάτε ότι το αλάτι είναι αναγκαίο στη ζωή αλλά όταν τρώτε περισσότερες ποσότητες από ότι χρειάζεστε, δημιουργούνται σοβαροί μακροχρόνιοι κίνδυνοι για την υγεία σας.

Τρώγοντας κάθε μέρα, μόνο την ποσότητα του αλατιού που χρειάζεται ο οργανισμός σας, περιορίζετε σημαντικά τον κίνδυνο να προσβληθείτε από ψηλή πίεση, έμφραγμα μυοκαρδίου και εγκεφαλικά επεισόδια.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: