Βιταμίνες: Ποιες είναι οι καλύτερες

Κατηγορία: Βιταμίνες

Η διατροφή παίζει ρόλο στον κίνδυνο να προσβληθούμε από κατάθλιψη.Μόλις έχετε συμπληρώσει ακόμη μια δύσκολη μέρα στη δουλειά σας. Είστε κουρασμένοι. Νιώθετε τις δυνάμεις σας να σας εγκαταλείπουν. Τότε βρίσκεται κάποιος που σας λέει ότι πρέπει να πάρετε βιταμίνες ή άλλα συμπληρώματα για να τονωθείτε και να δυναμώσετε ξανά.

Σίγουρα είναι ένα σενάριο που παίζεται καθημερινά. Ωστόσο, ποια είναι η αλήθεια;

Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για τη ζωή.
Απαιτούνται καθημερινά σε μικρές ποσότητες για τον οργανισμό μας. Επειδή δεν μπορεί να τις παράγει, πρέπει να τις παίρνουμε από εξωτερικές πηγές.

Οι ελλείψεις βιταμινών, προκαλούν προβλήματα σε όλα τα συστήματα του οργανισμού (μείωση άμυνας, αυξημένες μολύνσεις, μεγαλύτερος κίνδυνο για καρκίνο, καρδιακές παθήσεις, εκ γενετής ανωμαλίες, οστεοπόρωση, νευροπάθειες, δερματοπάθεια, αναιμία).

Η λήψη μεγαλύτερων ποσοτήτων βιταμινών κάθε μέρα, προσφέρει περισσότερα; Η αντίληψη αυτή, που δυστυχώς ακόμη σε πολλούς υπάρχει, είναι λανθασμένη. Η λήψη ψηλών δόσεων βιταμινών είναι επικίνδυνη.

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, A, D, E και K, αποθηκεύονται στο σώμα όταν λαμβάνονται σε ψηλές δόσεις και δεν χρησιμοποιούνται. Η συσσώρευση τους μπορεί να οδηγήσει σε τοξικές συνέπειες. Επίσης η λήψη ψηλών ποσοτήτων υδατοδιαλυτών βιταμινών B και C, είναι επικίνδυνη.

Πώς πρέπει να προμηθευόμαστε τις βιταμίνες μας; Οι βιταμίνες των φρούτων και λαχανικών δρουν σε συνέργεια με άλλες πολύτιμες φυτοχημικές ουσίες.

Είναι η συνεργιστική αυτή δράση που μας ευεργετεί. Για αυτό οι καλύτερες βιταμίνες είναι αυτές που παίρνουμε από μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά, ελαιόλαδο και κρέας, πάντοτε σύμφωνα με τις ημερήσιες συστηνόμενες ποσότητες.

Τα σκευάσματα πολυβιταμινών ή άλλων ουσιών, πρέπει να λαμβάνονται μόνο μετά από συμβουλή γιατρού. Υπάρχουν περιπτώσεις ασθενών που για διάφορους λόγους έχουν ελλείψεις. Ο γιατρός θα κρίνει ποιες βιταμίνες απαιτούνται. Θα τις χορηγήσει σε δόσεις και χρόνο που χρειάζεται. Η παρακολούθηση του, διασφαλίζει την ορθή θεραπεία και ελαχιστοποιεί τους κινδύνους παρενεργειών.

Τι πρέπει λοιπόν εσείς να κάνετε; Να είστε πολύ προσεκτικοί. Να ακούτε με επιφύλαξη τα σχόλια, διαφημίσεις ή δημοσιεύσεις για πολυβιταμίνες ή συμπληρώματα.

Συμβουλευτείτε το γιατρό πριν ενεργήσετε. Οι πλείστοι άνθρωποι χωρίς πρόβλημα υγείας δεν χρειάζονται τα προϊόντα αυτά. Οι ασθενείς, ορισμένοι χορτοφάγοι, γυναίκες που θέλουν να τεκνοποιήσουν ή είναι έγκυες, καπνιστές, να ρωτούν το γιατρό τους για τις βιταμίνες που χρειάζονται.

Υπάρχουν πολλοί μύθοι που επικράτησαν για τις βιταμίνες. Ο γιατρός είναι ο πλέον αρμόδιος να σας συμβουλεύσει εάν χρειάζεστε φαρμακευτική χορήγηση βιταμινών ή άλλων ουσιών. Να είστε προσεκτικοί στο θέμα των βιταμινών και συμπληρωμάτων.

Οι καλύτερες βιταμίνες για τους περισσότερους ανθρώπους, είναι αυτές που τους προσφέρει μια υγιεινή διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: