Προστασία των οστών και πρόληψη από την οστεοπόρωση

Κατηγορία: Διατροφή και μακροζωία

Σε όλες τις ηλικίες θα πρέπει να μεριμνούμε για την προστασία των οστών μας.Η προστασία των οστών σας έχει μεγάλη σημασία για την υγεία σας. Από την παιδική ηλικία πρέπει να λαμβάνονται μέτρα για τη διαρκή ενδυνάμωση των οστών.

Η πρόληψη της οστεοπόρωσης πρέπει να γίνεται ανεξάρτητα ηλικίας. Η οστεοπόρωση κάνει τα κόκαλα λεπτά, αδύνατα και εύθραυστα λόγω απώλειας ασβεστίου. Τα κατάγματα του καρπού, της σπονδυλικής στήλης και του ισχίου προκαλούνται εύκολα λόγω οστεοπόρωσης. Τέτοια κατάγματα μπορούν να συμβούν σε μεσήλικες. Σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας έχουν επιπλοκές που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη ζωή.

Η πρόληψη για την οστεοπόρωση πρέπει να αρχίζει από την ηλικία των 10 ετών. Η πρόσληψη ασβεστίου στην παιδική και εφηβική ηλικία έχει καθοριστική σημασία διότι σχηματίζεται με γρήγορο ρυθμό νέος οστικός ιστός. Οι ανάγκες σε ασβέστιο είναι 1,3 γραμμάρια ημερησίως. Μεταξύ 10 και 20 χρονών είναι προτιμότερο αντί αναψυκτικά να πίνετε γάλα.

Η διατροφή πρέπει να είναι πλούσια και σε άλλες τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως τυριά και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Τα κορίτσια στην εφηβική ηλικία που αρχίζουν να έχουν περίοδο όπως επίσης και οι γυναίκες, πρέπει να ξέρουν ότι εκτός από το ασβέστιο και ο σίδηρος είναι σημαντικός για δυνατά οστά. Ο σίδηρος βοηθά στη σύνθεση κολλαγόνου που είναι βασικό συστατικό των οστών. Από 20 μέχρι 35 ετών, τα κόκαλα φτάνουν στο μέγιστο της δύναμής τους.

Οι ημερήσιες ανάγκες ασβεστίου είναι 1 γραμμάριο. Είναι απαραίτητο η σωματική άσκηση να συνεχίζεται. Το περπάτημα, το τρέξιμο, οι ασκήσεις με βάρη, ενδυναμώνουν τα οστά. Από 35 έως 50 ετών, η πρόσληψη ασβεστίου και η τακτική σωματική άσκηση έχουν καθοριστική σημασία για τη μείωση και ελαχιστοποίηση της απώλειας της οστικής μάζας που αρχίζει σε αυτές τις ηλικίες. Οι ανάγκες σε ασβέστιο είναι για την περίοδο αυτή της ζωής, της τάξης του 1 γραμμαρίου ημερησίως.

Οι περισσότερες γυναίκες εισέρχονται στην εμμηνόπαυση όταν είναι μεταξύ 42 και 55 ετών. Μετά την εμμηνόπαυση, οι γυναίκες χάνουν 1 έως 6% της οστικής τους μάζας κάθε χρόνο. Οι γυναίκες πρέπει να συζητούν με το γιατρό τους το πρόβλημα της οστεοπόρωσης και της απώλειας της οστικής μάζας ιδιαίτερα μετά την ηλικία τω 50 ετών. Εκτός από τη σωματική άσκηση και τη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο υπάρχουν και άλλες θεραπείες αλλά η συμβουλή και παρακολούθηση του γιατρού είναι απαραίτητες.

Συνοπτικά θα τονίσουμε ότι πάντοτε, σε όλες τις ηλικίες θα πρέπει να μεριμνούμε για την προστασία των οστών μας. Προσφέροντας τους ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία από τη διατροφή μας μαζί με τακτική σωματική άσκηση, θα είναι σε θέση να μας προσφέρουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε όλη μας τη ζωή, χωρίς παθολογικά προβλήματα.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: