Η κακή χοληστερόλη LDL και πώς θα τη μειώνετε

Κατηγορία: Χοληστερόλη

Η διατροφή είναι σε θέση να μειώνει την κακή χοληστερόλη στο αίμα.Τα ψηλά επίπεδα κακής χοληστερόλης LDL αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Ο στόχος είναι να έχουμε χαμηλά επίπεδα κακής χοληστερόλης LDL και ψηλά επίπεδα καλής χοληστερόλης HDL.

Η κακή χοληστερόλη στο αίμα, μειώνεται με τη βοήθεια σωματικής άσκησης, υγιεινής διατροφής, περιορισμό κατανάλωσης λιπαρών ουσιών ζωικής προέλευσης και φάρμακα (στατίνες) που δρουν στο συκώτι μειώνοντας την παραγωγή χοληστερόλης από τον οργανισμό μας.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να μειώνουν ουσιαστικά τη χοληστερόλη στο αίμα.


Οι ακόλουθες κατηγορίες τροφίμων μπορούν να βοηθούν στην ουσιαστική μείωση της χοληστερόλης αίματος: Αλεύρι και πίτουρο βρώμης, φασόλια, λαχανάκια των Βρυξελλών, μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα, κριθάρι, ψύλλιο, πρωτεΐνη της σόγιας, καρύδια, αμύγδαλα, τρόφιμα εμπλουτισμένα σε φυτικές στερόλες (μαργαρίνη, χυμός πορτοκαλιού και άλλα). Υπάρχουν τρόφιμα που μειώνουν την κακή χοληστερόλη που μεταφέρεται στο αίμα από τις λιποπρωτεϊνες LDL.

Το αλεύρι βρώμης μειώνει την κακή χοληστερόλη επειδή είναι πλούσιο σε διαλυτές φυτικές ίνες. Οι ίνες αυτές στο έντερο δεσμεύουν τη χοληστερόλη διατροφής όπως επίσης και τη χοληστερόλη που υπάρχει στη χολή που εκκρίνεται στο πεπτικό σύστημα.

Η δέσμευση της χοληστερόλης από τις φυτικές ίνες δεν επιτρέπει την απορρόφηση της από το έντερο. Το αλεύρι της βρώμης μπορεί να καταναλωθεί υπό μορφή χυλού, υπάρχει σε προϊόντα δημητριακών για το πρόγευμα και σε είδη αρτοποιείου.

Υπάρχουν άλλα δημητριακά, λαχανικά και φρούτα που είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες: Φασόλια, μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα,  λαχανάκια  Βρυξελλών, κριθάρι και ψύλλιο. Η πρωτεΐνη της σόγιας που υπάρχει σε όλα τα παράγωγα της σόγιας, μειώνει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια αίματος. Στους ασθενείς με τα ψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης επιτυγχάνονται τα καλύτερα αποτελέσματα με την πρωτεΐνη της σόγιας.

Τα καρύδια και τα αμύγδαλα, μπορούν να μειώνουν σημαντικά την κακή χοληστερόλη. Η μείωση της χοληστερόλης από τα καρύδια και τα αμύγδαλα επιτυγχάνεται σχετικά γρήγορα. Παρατηρείται σημαντική πτώση σε 4 εβδομάδες. Όμως χρειάζεται προσοχή διότι όλοι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε θερμίδες.

Για αυτό, προς αποφυγή λήψης περιττών κιλών, η προσθήκη ξηρών καρπών στη διατροφή πρέπει να συνοδεύεται και από ανάλογη μείωση άλλων τροφίμων όπως κρέατα, τυριά, βούτυρο και άλλα.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: