Ξηροί καρποί, καρδία, χοληστερόλη και διαβήτης

Κατηγορία: Διατροφή, καρδία και διαβήτης

Οι ξηροί καρποί έχουν πολλά να προσφέρουν για την υγεία μας όταν καταναλώνονται σωστά.  Σας αρέσουν οι ξηροί καρποί όπως για παράδειγμα τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια ή τα φουντούκια; Πιθανότατα, η απάντηση σας είναι θετική. Πράγματι οι ξηροί καρποί είναι ένα δημοφιλέστατο έδεσμα. Ευτυχώς για τους λάτρεις τους, περιέχουν πληθώρα από ωφέλιμες ουσίες με ευεργετικές δράσεις σε διάφορα συστήματα του σώματος σας.

Οποιαδήποτε μορφή ξηρών καρπών, έχει ποικιλία πολλών αξιόλογων θρεπτικών ουσιών. Σε αυτές περιλαμβάνονται ακόρεστα λίπη, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε, αργινίνη, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και πολλές θερμίδες. Ωστόσο πρέπει να ξέρετε τις δυνατότητες και περιορισμούς της κατανάλωσης ξηρών καρπών για να προσφέρετε περισσότερα στην υγεία σας.

Οι ευεργετικές για την υγεία δράσεις των ξηρών καρπών είναι πολλές. Ερευνητικά στοιχεία στηρίζουν τη θέση ότι οι ξηροί καρποί μειώνουν την κακή χοληστερόλη LDL στο αίμα, συμβάλλουν κατά της αθηρωμάτωσης των αρτηριών της καρδίας, μειώνουν κίνδυνο καρδιακών αρρυθμιών και ξαφνικών θανάτων λόγω αρρυθμιών, μειώνουν τον κίνδυνο προσβολής από διαβήτη τύπου 2 και έχουν σχετισθεί με μειωμένο κίνδυνο για καρκίνο παχέος εντέρου.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάτε ότι οι ωφέλιμες για την υγεία δράσεις των ξηρών καρπών, μειώνονται ή μηδενίζονται όταν τους τρώτε επικαλυμμένους με σοκολάτα, ζάχαρη ή όταν είναι αλατισμένοι όπως γίνεται συνήθως. Προσέξτε τις ποσότητες ξηρών καρπών που καταναλώνετε. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε θερμίδες και έτσι πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Το 80% των ξηρών καρπών είναι φυτικό λίπος (1 γραμμάριο λίπους δίνει 9 θερμίδες). Το λίπος των ξηρών καρπών δεν είναι βλαβερό για την υγεία όπως τα κορεσμένα ζωικά λίπη. Όμως εάν δεν προσέχετε, η υπερβολική κατανάλωση ξηρών καρπών θα οδηγήσει στην επικίνδυνη παχυσαρκία.

Οι οδηγίες για την κατανάλωση ξηρών καρπών είναι να μην υπερβαίνουν την ποσότητα που περιέχεται σε μια μικρή χούφτα, δηλαδή 28 έως 56 γραμμάρια ημερησίως. Η κατανάλωση αυτή, πρέπει να εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής. Τα λιπαρά των ξηρών καρπών, πρέπει να αντικαθιστούν τα λιπαρά από ζωικής προέλευσης προϊόντα και όχι να σας επιβαρύνουν με επιπρόσθετες αχρείαστες θερμίδες.

Χρειάζεται προσοχή για την επιλογή άριστης ποιότητας ξηρών καρπών και για την αλλεργία. Οι αφλατοξίνες είναι επικίνδυνες ουσίες που δημιουργούνται λόγω κακής ποιότητας και συντήρησης των ξηρών καρπών. Έτσι απαιτείται προσοχή να επιλέγετε άριστης ποιότητας καρπών. Εάν υπάρχει υποψία αλλεργίας στους ξηρούς καρπούς, χρειάζεται συμβουλή γιατρού.

Συνοπτικά βλέπουμε ότι οι διάφορες μορφές ξηρών καρπών έχουν πολλά να σας προσφέρουν. Είναι εξαιρετικά θρεπτικοί και λόγω ωφέλιμων ουσιών που περιέχουν συμβάλλουν στην πρόληψη πολλών ασθενειών. Είναι όμως απαραίτητο να γνωρίζετε τα βασικά σημεία για τις διατροφικές τους αξίες, τον ορθό τρόπο κατανάλωσης, την επιλογή και τους περιορισμούς στις ποσότητες που τρώτε.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: