Δίαιτα, θερμίδες και γήρανση

Κατηγορία: Δίαιτα

Λιγότερες θερμίδες και περισσότερη άσκηση οδηγούν σε μακροζωία. Λιγότερες θερμίδες διατροφής, με ικανοποιητική πλήρωση των αναγκών, σημαίνει καθυστέρηση γήρανσης και καλύτερη ποιότητα ζωής. Εάν θέλετε να καθυστερήσετε τη γήρανση, να ζήσετε περισσότερο με λιγότερα προβλήματα υγείας, τότε καλύτερα περιορίστε στο αναγκαίο τις θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά.

Ο περιορισμός των θερμίδων έχει μεγαλύτερη σημασία από ότι η σωματική άσκηση στην καθυστέρηση της γήρανσης. Η σωματική άσκηση έχει βασικό ρόλο  στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως παχυσαρκία,  διαβήτης και καρδιοπάθειες που μπορούν να οδηγούν σε πρόωρο θάνατο.

Όμως μόνο ο περιορισμός των θερμίδων μπορεί να καθυστερεί τους μηχανισμούς της πρωτογενούς γήρανσης, προσφέροντας έτσι μακροζωία. Ο περιορισμός των θερμίδων της διατροφής για να προσφέρει τις ευεργετικές της επιδράσεις, είναι αναγκαίο να μην επηρεάζει το ισοζύγιο των θρεπτικών ουσιών που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Το ότι ο περιορισμός των θερμίδων συνοδεύεται από αύξηση της διάρκειας της ζωής, είχε ήδη αποδειχθεί σε ζώα. Τρωκτικά και πίθηκοι που λάμβαναν διατροφή με μειωμένες θερμίδες, ζούσαν πιο πολύ από άλλα τρωκτικά στα οποία προσφερόταν άφθονη διατροφή και θερμίδες.

Ο περιορισμός των θερμίδων διατροφής στους ανθρώπους, όταν συνοδεύεται από ικανοποιητική λήψη πρωτεϊνών και των απαραίτητων θρεπτικών ιχνοστοιχείων, προκαλεί στο αίμα μια διαρκή μείωση της θυρεοειδούς ορμόνης Τ3. Είναι αυτό ακριβώς που παρατηρήθηκε και στα πειράματα με τα τρωκτικά και τους πιθήκους που υποβλήθηκαν σε ανάλογη διατροφή με μείωση των θερμίδων. Επίσης η ίδια διατροφή μειώνει στους ανθρώπους ένα ισχυρό παράγοντα της φλεγμονής που είναι η πρωτεΐνη TNF (Tumor Necrosis Factor) και την παραγωγή ελευθέρων ριζών του οξυγόνου.

Η πρωτογενής γήρανση καθορίζει τη μέγιστη δυνατή διάρκεια της ζωής των ανθρώπων.
Η δευτερογενής γήρανση εξαρτάται από τις ασθένειες που εμποδίζουν τον άνθρωπο να φθάσει στη μέγιστη δυνατή διάρκεια της ζωής του. Η εξάλειψη των παραγόντων που οδηγούν σε ασθένειες δηλαδή αυτών που σχετίζονται με τη δευτερογενή γήρανση, επιτρέπει στους ανθρώπους να φθάσουν στη μέγιστη δυνατή διάρκεια της ζωής. Η σωματική άσκηση προλαμβάνοντας μια σειρά από σοβαρές ασθένειες, βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο περιορισμός των θερμίδων και η σωματική άσκηση δρουν συνεργιστικά αλλά με διαφορετικό τρόπο βοηθώντας τον οργανισμό να καταπολεμά τους μηχανισμούς πρωτογενούς και δευτερογενούς γήρανσης.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: