Δίαιτα: Δεν είναι μόνο τι τρώτε αλλά πως το τρώτε

Κατηγορία: Δίαιτα

Όταν τρώμε και κοιτάζουμε τηλεόραση καταναλώνουμε πιο πολλά παχυντικά εδέσματα.  Ο τρόπος με τον οποίο τρώμε παίζει μεγάλο ρόλο στην υπερφαγία και παχυσαρκία. Όταν τρώτε κάνοντας και άλλα πράγματα, για παράδειγμα εργάζεστε ή κοιτάζετε τηλεόραση, τότε έχετε τάση να τρώτε μεγαλύτερες ποσότητες. Όμως εάν όταν τρώτε, δεν κάνετε τίποτε άλλο παρά μόνο να γεύεστε και να απολαμβάνετε κάθε μπουκιά, τότε αντιλαμβάνεστε καλύτερα τι και πόσο τρώτε.

Ο γρήγορος τρόπος με τον οποίο τρώμε και ο συνδυασμός του φαγητού με άλλες δραστηριότητες δεν παρατηρείται μόνο στους ενήλικες. Το ίδιο συμβαίνει σήμερα και με τα παιδιά μας που ακολουθούν το παράδειγμα και το δικό μας ξέφρενο ρυθμό.

Οι περισσότερες οικογένειες όταν τρώνε, κοιτάζουν τηλεόραση. Είναι σπάνιο κάποιος όταν τρώει να συγκεντρώνεται μόνο στο φαγητό του και να το απολαμβάνει χωρίς να κάνει κάτι άλλο.

Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της κατάστασης;
Εάν κατά τη διάρκεια του φαγητού, το μυαλό μας ασχολείται ταυτόχρονα με άλλα πράγματα, τότε η πέψη είναι λιγότερο αποτελεσματική κατά 30% έως 40%. Δημιουργούνται ενοχλήσεις με παραγωγή περισσοτέρων αερίων από το έντερο και φούσκωμα.

Η σοβαρότερη συνέπεια είναι η υπερφαγία και η παχυσαρκία. Όταν τρώμε, ο εγκέφαλος λαμβάνει σήματα από το πεπτικό σύστημα σχετικά με τις ποσότητες που παίρνουμε. Όταν οι ανάγκες μας σε φαγητό συμπληρωθούν, τότε ο εγκέφαλος, μας κάνει να σταματήσουμε να παίρνουμε περισσότερο φαγητό. Εάν κάνουμε κάτι άλλο, ο εγκέφαλος χάνει το ρυθμιστικό αυτό ρόλο. Εκτός από αυτόν τον μηχανισμό, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το στρες, η ψυχική μας διάθεση, η στέρηση ύπνου είναι επίσης παράγοντες που αυξάνουν την όρεξη.

Τι πρέπει να κάνουμε για να αποφεύγουμε το πρόβλημα;

1. Όταν τρώμε δεν κάνουμε οτιδήποτε άλλο.

2. Συγκεντρωνόμαστε στο φαγητό, απολαμβάνουμε την πλούσια εμπειρία, τη γεύση, τις μυρωδιές που μας προσφέρει και προσπαθούμε να απομακρύνουμε άλλους διαλογισμούς και σκέψεις.

3. Τρώμε αργά, μασούμε περισσότερο τις τροφές.

4. Όταν τρώμε καθόμαστε, δεν στεκόμαστε, δεν βλέπουμε τηλεόραση, δεν διαβάζουμε εφημερίδες.

5. Βάζουμε κανονικές ποσότητες φαγητού στο πιάτο μας και προσπαθούμε να τις τρώμε σε όχι λιγότερο από είκοσι λεπτά.

6. Εάν είμαστε δεξιόχειρες να τρώμε με το αριστερό χέρι και εάν είμαστε αριστερόχειρες να τρώμε με το δεξί χέρι.

Η πρόληψης της παχυσαρκίας και η δίαιτα για απώλεια βάρους πρέπει να συνοδεύεται με διαφώτιση όχι μόνο για το τι και πόσο πρέπει να τρώμε αλλά και για το πως πρέπει να τρώμε.  

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: