Καφές: Μύθοι και πραγματικότητες

Κατηγορία: Καφές και καφεΐνη

Ο καφές έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία.Η καφεΐνη είναι η πρώτη σε συχνότητα χημική ουσία που καταναλώνεται παγκοσμίως. Περίπου 80%-90% του πληθυσμού, πίνει καφέ κάθε μέρα.

Η καφεΐνη είναι φυσική ουσία που περιέχεται στον καφέ, τσάι και κακάο.
Όσο περισσότερο καβουρδισμένος είναι ο καφές, τόσο λιγότερη καφεΐνη περιέχει.

Υπάρχουν κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία λόγω καφέ; Η κατανάλωση καφέ σε λογικά πλαίσια, δεν παρουσιάζει κινδύνους για την υγεία. Αντίθετα ο καφές περιέχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες με ευεργετικές δράσεις στον οργανισμό.

Αναφέρονται δράσεις του καφέ εναντίον των καρδιοπαθειών, του καρκίνου, του διαβήτη τύπου 2. Επίσης φαίνεται ότι ο καφές βοηθά τη μνήμη και αυξάνει τη συγκέντρωση όταν καταναλώνεται με μέτρο.

Η καφεΐνη είναι ασφαλής. Έρευνες δείχνουν ότι δεν προκαλεί αλλά μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο και ότι πιθανόν προστατεύει όχι μόνο από διαβήτη αλλά και από χρόνιες παθήσεις του ήπατος.

Η μακροχρόνια κατανάλωση καφέ δεν προκαλεί ψηλή πίεση. Η μέση κατανάλωση καφεΐνης ανά άτομο σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στα 76mg που ισοδυναμεί με 1,5 φλιτζάνια καφέ. Σε χώρες που οι άνθρωποι είναι γνωστό ότι εργάζονται πολύ, ο μέσος όρος κατανάλωσης καφεΐνης ανά άτομο, ανέρχεται στα 238mg που αντιστοιχεί σε 4,5 φλιτζάνια καφέ.

Οι επιδράσεις του καφέ στην υγεία απασχολούν όχι μόνο τους επιστήμονες αλλά και το πλατύ κοινό.
Ο καφές καταναλώνεται σε τόσο ευρεία κλίμακα παγκοσμίως που ακόμη και εάν επηρεάζει σε μικρό βαθμό τον ανθρώπινο οργανισμό, το τελικό αποτέλεσμα για τη δημόσια υγεία, μπορεί να είναι τεράστιο.

Έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με βελτιωμένη μνήμη. Η καφεΐνη δραστηριοποιεί τις λειτουργικές μονάδες του εγκεφάλου που ελέγχουν την προσοχή και τη μνήμη.

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι ο καφές σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για καρκίνο ήπατος, μαστού, παχέος εντέρου και πνευμόνων. Η καφεΐνη προκαλεί εθισμό. Όταν σταματήσει κάποιος να πίνει καφέ, μπορεί να παρουσιάσει πονοκέφαλο, ευερεθιστικότητα και νευρικότητα.

Εάν κάποιος θέλει να σταματήσει να πίνει καφέ, θα πρέπει να το κάνει σταδιακά.
Απαιτείται προσοχή στην κατανάλωση καφέ με αποφυγή καταχρήσεων διότι ας μη ξεχνούμε ότι ο καφές μπορεί να έχει παρενέργειες (νευρικότητα, ανησυχία, ανυπομονησία, ταραχή, τρέμουλο, διαταραχές ύπνου, αϋπνία, γρήγορο παλμό, αυξημένη διούρηση, ξινίλες και αναγούλες). Η καφεΐνη αυξάνει τη δράση της ασπιρίνης και άλλων παυσίπονων.

Οι πληροφορίες που μας προσφέρουν οι πρόσφατες έρευνες σχετικά με τον καφέ είναι ευχάριστες για τους λάτρεις του καφέ. Όμως η κατανάλωση με μέτρο αποτελεί μια διαχρονική συμβουλή για την προστασία της υγείας μας.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: