Ο ύπνος και η δίαιτα: Εάν δεν κοιμάστε αρκετά, κερδίζετε κιλά

Κατηγορία: Δίαιτα

Ο ύπνος σας επηρεάζει τη δίαιτα και το σωματικό σας βάρος.Μήπως έχετε περιττά κιλά και για χρόνια προσπαθείτε να τα αποβάλετε;

Έχετε δοκιμάσει πολλές μορφές δίαιτας αλλά χωρίς επιτυχία;

Ο γιατρός, σας είπε ότι είναι απαραίτητο να χάσετε βάρος διότι ο κίνδυνος για καρδιακή πάθηση και καρκίνο, καραδοκούν;


Εάν ναι, τότε μάθετε ότι δεν είστε οι μόνοι στη δύσκολη αυτή κατάσταση. Οι άνθρωποι που πάσχουν από υπερβολικό βάρος σώματος ή παχυσαρκία, είναι πολλοί και ο αριθμός τους αυξάνεται γοργά.

Στην προσπάθεια σας να χάσετε τα περιττά βλαβερά κιλά, είναι πιθανόν ότι εσείς όπως και πολλοί άλλοι, να μη γνωρίζετε κάτι απλό αλλά ουσιαστικό: Όταν δεν κοιμάστε αρκετές ώρες κάθε μέρα, αυξάνεται η όρεξη σας με αποτέλεσμα να τρώτε περισσότερο. Έτσι, η στέρηση ύπνου υποσκάπτει όλες τις προσπάθειες που κάνετε για να μειώσετε τα κιλά σας και να διατηρήσετε ένα κανονικό βάρος σώματος.

Οι άνθρωποι σήμερα κοιμούνται λιγότερο, τρώνε περισσότερο και παρουσιάζουν όσο ποτέ άλλοτε, πιο πολλές παθήσεις που έχουν σχέση με το υπερβολικό βάρος σώματος ή την παχυσαρκία δηλαδή καρδιακή προσβολή, καρκίνο, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη και ψηλή πίεση.

Δεν είναι τυχαία που οι ερευνητές προσπάθησαν να βρουν τη σχέση μεταξύ ύπνου, αύξησης της όρεξης και παχυσαρκίας. Ας δούμε τι έχουν βρει:

1. Όταν στερείστε τον ύπνο, αυξάνεται στο αίμα σας, η ορμόνη γκρελίνη. Η γκρελίνη είναι η ορμόνη της όρεξης, δηλαδή σας κάνει να πεινάτε. Ταυτόχρονα, η στέρηση ύπνου προκαλεί μείωση της ορμόνης λεπτίνης που μειώνει την όρεξη σας

2. Οι άνθρωποι που κοιμούνται 4, 5 ή 6 ώρες κάθε νύκτα έχουν αντίστοιχα 73%, 50% ή 23% πιο πολλές πιθανότητες να προσβληθούν από παχυσαρκία σε σύγκριση με ανθρώπους που κοιμούνται από 7 έως 9 ώρες κάθε νύκτα

3. Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά, κάνουν συχνότερες επιδρομές στο ψυγείο ή αλλού για κατανάλωση κάθε μορφής τροφών, πλούσιων σε θερμίδες

Όταν κοιμάστε λιγότερο από 7 έως 9 ώρες κάθε νύκτα, κινδυνεύετε από υπερβολικό βάρος σώματος ή παχυσαρκία.

Εάν έχετε ήδη το πρόβλημα και η ιδέα του να ζυγιστείτε σας προκαλεί φόβο ή κατάθλιψη, προτού καταφύγετε σε πολυέξοδα προγράμματα δίαιτας ή επαναστατικές μεθόδους απώλειας βάρους, αρχίστε με το να προσφέρετε στο σώμα σας τις ώρες ύπνου που του χρειάζονται.

Η συμβουλή του γιατρού σας για πρόβλημα βάρους σώματος που πιστεύετε ότι έχετε, είναι απαραίτητη πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε θεραπεία.

Μην κλέβετε ώρες ύπνου από το σώμα σας, διότι οι συνέπειες δεν θα είναι μόνο η αύξηση της όρεξης, η πρόσληψη κιλών, η παχυσαρκία αλλά και αυξημένος κίνδυνος για άλλες παθήσεις όπως ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες, η μείωση της μνήμης, ο καρκίνος και η μείωση της διάρκειας ζωής.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: