Το βούτυρο και η χοληστερόλη

Κατηγορία: Γαλακτοκομικά: Γάλα, Τυρί, Γιαούρτι, Βούτυρο

Το βούτυρο μπορεί να αποτελεί μέρος μιας υγιεινής διατροφής.Το βούτυρο όπως όλα τα τρόφιμα μπορεί να αποτελεί μέρος μιας υγιεινής, καλά ισοζυγισμένης διατροφής.

Η φυσική προέλευση του βούτυρου, η αγνότητα που το χαρακτηρίζει, ο κρεμώδης και νόστιμος χαρακτήρας που προσδίδει στα εδέσματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ικανοποιούν τις γευστικές απαιτήσεις πολλών ανθρώπων.

Πάντοτε πρέπει να χρησιμοποιείται στα πλαίσια της ορθής διατροφής της οποίας ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά είναι να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων και να είναι ισοζυγισμένη.


Όσον αφορά στην ποσότητα βούτυρου που μπορεί να καταναλώνει κάθε άνθρωπος κάθε μέρα είναι προτιμότερο οι αποφάσεις να λαμβάνονται με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε ατόμου. Οι ανάγκες σε μια δίαιτα ή ένα διατροφικό πρόγραμμα ενός ατόμου, καθορίζονται μετά από συμβουλή του γιατρού και του διαιτολόγου λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις γευστικές του προτιμήσεις.

Είναι γεγονός ότι μια διατροφή με υπερβολικές ποσότητες κορεσμένων λιπών είναι δυνατόν να αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Ωστόσο είναι γνωστό ότι το σημαντικότερο ρόλο τη ρύθμιση της χοληστερόλης αίματος δεν τον παίζει μόνο η διατροφή αλλά και η γενική προδιάθεση του ατόμου.

Διατροφή και χοληστερόλη

Η χοληστερόλη στον οργανισμό προέρχεται βασικά από δύο πηγές, το συκώτι και τη διατροφή. Το 80% της χοληστερόλης του οργανισμού προέρχεται από την παραγωγή του συκωτιού. Το συκώτι παράγει καθημερινά περίπου 1 γραμμάριο χοληστερόλης.

Η διατροφή παρέχει περίπου το 20% της χοληστερόλης του οργανισμού μας. Τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως ο κρόκος του αυγού, τα κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα μαλάκια (γαρίδες, χταπόδια, καλαμάρια και σουπιές), τα γαλακτοκομικά (γάλα, τυρί, βούτυρο, χαλούμι) περιέχουν χοληστερόλη. Τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως τα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια, ξηροί καρποί, δεν περιέχουν χοληστερόλη.

Από τα λίπη που περιέχει το βούτυρο το 33% είναι ακόρεστα και το 66% είναι κορεσμένα. Για παράδειγμα ένα κουταλάκι του τσαγιού με βούτυρο περιέχει 4 γραμμάρια λίπους εκ των οποίων 2,5 γραμμάρια είναι κορεσμένα.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η ποσότητα αυτή μπορεί άνετα να ενταχθεί στις ημερήσιες ανάγκες σε λίπη του ανθρώπινου οργανισμού που είναι 65 γραμμάρια με 20 γραμμάρια κορεσμένου λίπους για μια διατροφή ή δίαιτα που παρέχει ημερησίως 2.000 θερμίδες.

Οι γευστικές προτιμήσεις και απολαύσεις πρέπει να συνάδουν με τις ανάγκες της υγείας μας. Για αυτό ανάλογα με την περίπτωση όλα τα τρόφιμα μπορούν να ενταχθούν στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής μετά οπό τις συμβουλές των ειδικών που μας φροντίζουν.

Η κατανάλωση με μέτρο του βούτυρου στα πλαίσια των συστάσεων για τις διατροφικές ανάγκες μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής επιτρέποντας μας έτσι να απολαμβάνουμε τη μοναδική νοστιμιά του.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: