Ψάρια, εγκέφαλος, καρδία και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Κατηγορία: Ψάρια και άλλα θαλασσινά

Τα ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες D και Α, σελήνιο και άλλα θρεπτικά στοιχεία.Η κατανάλωση ψαριού επηρεάζει θετικά την υγεία του εγκεφάλου και της καρδίας.

Στοιχεία που προκύπτουν από διαφορετικές έρευνες συγκλίνουν προς την ίδια κατεύθυνση: Τα μακράς αλύσου και πολυακόρεστα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που περιέχονται στα ψάρια, έχουν τις ακόλουθες, ευεργετικές για την υγεία, δράσεις:

1. Μειώνουν τον κίνδυνο δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και απόφραξης στο στεφανιαίο αγγειακό σύστημα της καρδίας. Με τον τρόπο αυτό και χάρις σε αντιπηκτικές ιδιότητες που έχουν, απομακρύνουν τον κίνδυνο εμφράγματος του μυοκαρδίου

2. Μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές αρρυθμίες

3. Μειώνουν τον κίνδυνο απόφραξης των εγκεφαλικών αιμοφόρων αγγείων που είναι η αιτία των ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων. Τα εγκεφαλικά επεισόδια αποτελούν την τρίτη συχνότερη αιτία θανάτου και ένα από τους κυριότερους λόγους μόνιμης σοβαρής αναπηρίας

4. Απομακρύνουν τον κίνδυνο εκφυλισμού των πνευματικών ικανοτήτων, γεροντικής άνοιας και της ασθένειας Αλτσχάιμερ σε ηλικιωμένους

Εκείνο το οποίο είναι αξιοσημείωτο, είναι ότι ακόμη και μικρές ποσότητες ψαριού, έχουν προστατευτική δράση τουλάχιστον όσον αφορά στη μείωση του κινδύνου για αποφρακτικά εγκεφαλικά επεισόδια.


Οι κυριότερες διατροφικές πηγές των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι: Ψάρια (σαρδέλες, σολομός, κολιός, ρέγκα), αμύγδαλα, καρύδια και σόγια. Τα ψάρια σε κονσέρβες προσφέρουν τις ίδιες θρεπτικές ουσίες και αποτελούν μια εύκολη και οικονομική λύση για ένα γρήγορο θρεπτικό και ωφέλιμο γεύμα.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: