Βιταμίνη D, οστά, καρκίνος και διαβήτης

Κατηγορία: Βιταμίνες

Η βιταμίνη D υπάρχει σε λιπαρά ψάρια, αυγά, μουρουνέλαιο, ενισχυμένα σε βιταμίνες γάλα και δημητριακά.Η βιταμίνη D βοηθά τον οργανισμό μας να απορροφά το ασβέστιο. Το ασβέστιο είναι σημαντικό για τη δύναμη των οστών μας.

Μερικές έρευνες έδειξαν ότι η λήψη επιπρόσθετης βιταμίνης D (πέραν από την ποσότητα που απαιτείται για τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού) δυνατόν να προσφέρει και άλλα οφέλη για την υγεία εκτός από αυτά που είναι ήδη καλά γνωστά για τα οστά. Ωστόσο οι αποδείξεις για αυτά μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκείς.

Τα ισχυρότερα στοιχεία που υπάρχουν και υποστηρίζουν άλλα οφέλη για τη βιταμίνη D αφορούν στους ηλικιωμένους. Ορισμένες έρευνες έδειξαν ότι η χορήγηση επιπρόσθετης βιταμίνης D σε ηλικιωμένους άνδρες και γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση μπορεί να ενδυναμώνει περισσότερο τα οστά και να αποτρέπει τις πτώσεις.

Η σημασία της πρόληψης της πτώσης στους ηλικιωμένους είναι πολύ μεγάλη λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους, τις επιπλοκές και την απειλή για τη ζωή που δημιουργούν οι πτώσεις στους ηλικιωμένους.

Οι εμπειρογνώμονες δεν έχουν ακόμη ικανοποιητικά ερευνητικά δεδομένα για να γνωρίζουν εάν η βιταμίνη D βοηθά ανθρώπους άλλων ηλικιών εκτός από τους ηλικιωμένους. Χρειάζονται ακόμη περισσότερες έρευνες για να αποδειχθεί κατά πόσο η βιταμίνη D μπορεί να βοηθά στην πρόληψη ασθενειών όπως ο διαβήτης και ο καρκίνος.

Χρειάζεται προσοχή διότι η υπερβολική λήψη της βιταμίνης D δημιουργεί κινδύνους για την υγεία.
Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που αποθηκεύεται στο λίπος του σώματος μας.

Εάν η βιταμίνη D βρεθεί σε ψηλές συγκεντρώσεις στον οργανισμό δυνατόν να προκαλεί ναυτία, εμέτους, σύγχυση, αδυναμία και καρδιακές αρρυθμίες.
Οι έρευνες συνεχίζονται για να αποδειχθεί ή όχι το κατά πόσο η βιταμίνη D μπορεί να προσφέρει επιπρόσθετα οφέλη για την υγεία σε ψηλότερες δόσεις από τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού.

Δεν πρέπει να παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης D χωρίς να ρωτάτε το γιατρό σας.

Υπενθυμίζουμε ότι τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια, τα αυγά, το μουρουνέλαιο, τα ενισχυμένα σε βιταμίνες γάλα και δημητριακά.

Επίσης η πρόσληψη της βιταμίνης D από τη διατροφή δεν είναι από μόνη της αρκετή. Χρειάζεται η έκθεση του δέρματος στον ήλιο για την μετατροπή της σε ενεργό μορφή.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: