Το ελαιόλαδο και οι ευεργετικές του δράσεις για την καρδία

Κατηγορία: Το ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο περιέχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν την καρδία.Το ελαιόλαδο όταν καταναλώνεται καθημερινά έχει σημαντικές ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία μας.

Τα οφέλη του, διερευνώνται σε ευρύ φάσμα παθήσεων όπως στις παθήσεις της καρδίας και τον καρκίνο.

Η κατανάλωση καθημερινά 23 γραμμαρίων ελαιόλαδου, ποσότητα που αντιστοιχεί με δύο κουτάλια της σούπας είναι σε θέση να μειώνει τον κίνδυνο προσβολής από καρδιακή πάθηση.

Το όφελος αυτό μεγιστοποιείται εάν το ελαιόλαδο που θα καταναλώνεται, αντικαθιστά κορεσμένα λίπη της διατροφής. Δηλαδή είναι προτιμότερο να μειώνονται τα κορεσμένα λίπη (που είναι ζωικής προέλευσης) της διατροφής και να αντικαθίστανται από το ελαιόλαδο παρά απλά να προστίθεται επιπλέον ελαιόλαδο σαν λίπος της διατροφής.

Γιατί το ελαιόλαδο βοηθά την καρδία;

Το ελαιόλαδο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Είναι από τα πλέον ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακή ισχαιμική νόσο όπως η στεφανιαία νόσος της καρδίας, η στηθάγχη, το έμφραγμα μυοκαρδίου ή καρδιακή προσβολή και η καρδιακή ανεπάρκεια.

Το ελαιόλαδο και τα μονοακόρεστα λιπαρά του οξέα, μειώνουν την ολική χοληστερόλη στο αίμα, ιδιαίτερα την κακή χοληστερόλη LDL.
Η εν λόγω χοληστερόλη συμβάλλει στην εναπόθεση λιπαρών ενώσεων στα τοιχώματα των αρτηριών δημιουργώντας και επιδεινώνοντας την αθηρωμάτωση των αρτηριών.

Τα ζωικά λίπη της διατροφής λόγω του ότι προσφέρουν κορεσμένα λιπαρά οξέα αυξάνουν την κακή χοληστερόλη. Το ίδιο ισχύει και για τα τρανς λιπαρά οξέα που υπάρχουν στα μερικώς υδρογονωμένα λίπη που προσφέρονται ευρέως στους καταναλωτές.

Τα τρανς λιπαρά οξέα αυξάνουν τα επίπεδα κακής χοληστερόλης LDL και τριγλυκερίδιων στο αίμα.
Επίσης χαμηλώνουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης HDL.

Για αυτό απαιτείται προσοχή στην κατανάλωση ζωικού λίπους οποιασδήποτε μορφής και τρανς λιπαρών ουσιών. Δυστυχώς τα τρανς λίπη είναι διαδεδομένα, υπάρχουν σε πληθώρα προϊόντων και χρησιμοποιούνται ευρέως από τη βιομηχανία τροφίμων και τα εστιατόρια λόγω χαμηλού κόστους, πρακτικότητας και καλής γεύσης.

Ποιο ελαιόλαδο είναι το καλύτερο;

Όλοι οι τύποι ελαιόλαδου περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, ευεργετικά για την καρδία. Ωστόσο το έξτρα παρθένο και το παρθένο ελαιόλαδο περιέχουν τα ψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών όπως οι πολυφαινόλες.

Οι φυσικές, φυτικές αντιοξειδωτικές ουσίες του ελαιόλαδου αλλά και αυτές που προέρχονται από διάφορα φρούτα και λαχανικά, τον καφέ, το τσάι και τους ξηρούς καρπούς έχουν ισχυρές ωφέλιμες δράσεις στην υγεία.

Ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες, η γήρανση, οι εκφυλιστικές παθήσεις του εγκεφάλου και ο διαβήτης είναι μεταξύ των προβλημάτων της ανθρώπινης υγείας όπου διερευνώνται οι δράσεις που έχουν το ελαιόλαδο και οι άλλες φυσικές πηγές αντιοξειδωτικών ενώσεων.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: