Πατάτες: Διατροφική δύναμη

Κατηγορία: Φρούτα και λαχανικά

Η πατάτα είναι ένα δημοφιλές και πολύ θρεπτικό τρόφιμο.Σας αρέσουν τηγανητές, ψητές ή βραστές οι πατάτες; Ή ακόμη τις προτιμάτε ως τσιπς ή σε πουρέ; Μήπως στο φούρνο;

Πράγματι οι πατάτες δεν είναι  μόνο ένα εξαιρετικά δημοφιλές και ωφέλιμο τρόφιμο αλλά παράλληλα μπορούμε να τις τρώμε με πολλούς νόστιμους τρόπους. Η πατάτα επιτρέπει στο μάγειρα να αναδείξει τις δημιουργικές του ικανότητες.

Παράλληλα οι πατάτες, ευτυχώς για μας που τις αγαπούμε, έχουν πολλά να προσφέρουν στην υγεία μας.

Δεν περιέχουν χοληστερόλη ούτε άλλα λίπη και αυτά είναι καλά νέα για όσους από εμάς βασανίζονται από τη μάστιγα της ψηλής χοληστερόλης και των αυξημένων τριγλυκερίδιων στο αίμα.

Βέβαια για να ισχύει αυτό δεν πρέπει να στολίζουμε την πατάτα που θα φάμε με κάθε λογής γαρνιρίσματα όπως βούτυρο, σάλτσες ή άλλα γαρνιρίσματα πλούσια σε θερμίδες και ζωικά λίπη.

Από θερμίδες, η πατάτα μας τα πάει καλά. Θα πηγαίνουμε και εμείς καλά εάν την τρώμε με μέτρο και εάν προσέχουμε να έχουμε υγιεινή διατροφή. Μια πατάτα μέτριου μεγέθους των 175 γραμμαρίων έχει από 120 έως 140 θερμίδες ανάλογα με την ποιότητα της.

Επιπλέον η πατάτα, μας προσφέρει βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β6, φολικό οξύ, σίδηρο και κάλιο.

Η φλούδα της πατάτας που αρέσει σε πολλούς δεν είναι  άσχημη ιδέα φτάνει να είναι καθαρή και σε καλή κατάσταση. Η φλούδα είναι πλούσια σε ανόργανα στοιχεία όπως το μαγνήσιο, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, το κάλιο και άλλα.

Ας μην ξεχνούμε επίσης τις φυτικές ίνες που μας προσφέρουν οι πατάτες.

Χρήσιμες για το έντερο μας βοηθούν εναντίον της δυσκοιλιότητας. Οι μισές φυτικές ίνες της πατάτας είναι διαλυτές και οι υπόλοιπες μη διαλυτές. Εκτός από τη δυσκοιλιότητα βοηθούν και έτσι στη μείωση της χοληστερόλης που απορροφάται από το έντερο.

Η πατάτα φαίνεται λοιπόν ότι είναι ένα σπουδαίο τρόφιμο για την υγιεινή διατροφή. Επιπρόσθετα λόγω διαφόρων στοιχείων που περιέχει είναι καλή για την καρδία, βοηθά για τη χοληστερόλη, παίζει θετικό ρόλο για την πίεση και τη δυσκοιλιότητα.

Για τις τηγανητές πατάτες και τα τσιπς χρειάζεται προσοχή διότι λόγω του λίπους που χρησιμοποιήθηκε για το τηγάνισμα, είναι φορτωμένα με θερμίδες. Δεν φταίει δηλαδή η πατάτα αλλά το λάδι, το αλάτι και το τηγάνισμα στα οποία την υποβάλλουμε.

Αν βάλουμε στις τηγανητές μας πατάτες και σάλτσες ή μαγιονέζα τότε η υπερφόρτωση μας σε θερμίδες και λίπη είναι σίγουρη αλλά για αυτό δεν φταίει η πατάτα.

Επίσης να θυμάστε ότι η πατάτα όταν είναι πράσινη δεν πρέπει να καταναλώνεται.
Το πράσινο χρώμα της πατάτας οφείλεται σε ουσίες που δυνατόν να μας βλάπτουν.

Ευτυχώς που οι πατάτες είναι ωφέλιμες διότι μας αρέσουν πάρα πολύ. Ωστόσο θα θυμούμαστε πότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην προετοιμασία και κατανάλωση των πατατών έτσι ώστε να τις απολαμβάνουμε κερδίζοντας ότι καλύτερο έχουν να δώσουν.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: