Αυγά και η θρεπτική τους δύναμη

Κατηγορία: Αυγά

Τα αυγά είναι προφέρουν πολλά στην υγεία μας.Τα αυγά είναι μια εξαίρετη πηγή πρωτεϊνών υψίστης ποιότητας και άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Μεταξύ άλλων, τα αυγά μας προσφέρουν τα ακόλουθα:

1. Τα εννέα ουσιώδη αμινοξέα που δεν μπορεί να παράγει ο οργανισμός μας αλλά τα χρειάζεται απαραίτητα για τη σύνθεση των πρωτεϊνών

2. Τη χολίνη που είναι σημαντικό στοιχείο για τη δομή των κυτταρικών μεμβρανών, των νευροδιαβιβαστών, τη λειτουργία και την ανάπτυξη του εγκέφαλου, ιδιαίτερα για το έμβρυο, στην εγκυμοσύνη

3. Λουτεϊνη και ζεαξανθίνη που είναι δύο καροτινοειδείς ουσίες που συσχετίστηκαν με την προστασία των ματιών και τη μείωση του κινδύνου για εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας των ματιών

4. Βιταμίνες B12, B9 (φολικό οξύ), C, D, E και K

5. Σίδηρο, σελήνιο και ψευδάργυρο

Για τη λιπίδια είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ένα αυγό περιέχει περίπου 212 mg χοληστερόλης και πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις ακόρεστων λιπών. Είναι γεγονός ότι λόγω του περιεχομένου σε χοληστερόλη των αυγών υπάρχουν αναφορές σχετικά με την κατανάλωση τους από άτομα που έχουν πρόβλημα ψηλής χοληστερόλης LDL στο αίμα.

Ωστόσο πρέπει να επισημανθεί ότι από τη χοληστερόλη που προσλαμβάνουμε από τη διατροφή μόνο ένα μικρό ποσοστό, λιγότερο της τάξης του 20% απορροφάται από το έντερο και εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος. Για το λόγο αυτό η κατανάλωση αυγών συμπεριλαμβάνεται στην υγιεινή διατροφή.

Η κατανάλωση με μέτρο των αυγών βοηθά την υγεία μας χάρις στην υψίστης ποιότητας πρωτεΐνες και άλλων πολύτιμων στοιχείων που προσφέρει.

Η αφαίρεση του κρόκου του αυγού που περιέχει τη χοληστερόλη επιτρέπει κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας αυγών.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: