Βιταμίνη D: Τα βασικά σημεία

Κατηγορία: Βιταμίνες

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών.Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό του ασβεστίου, φωσφόρου και για υγιή, δυνατά οστά. Έλλειψη βιταμίνης D κάνει τα κόκαλα αδύνατα και εύθραυστα.

Η βιταμίνη D χρειάζεται στο ανθρώπινο σώμα για την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο. Βοηθά επίσης στο να ενσωματωθούν τα στοιχεία αυτά στα κόκκαλα και στα δόντια.

Με τον τρόπο αυτό η βιταμίνη D κάνει τα κόκκαλα δυνατά και ισχυροποιεί γενικότερα το σκελετό μας. Απομακρύνει έτσι τον κίνδυνο καταγμάτων λόγω ευθραυστότητας τους.

Στα παιδιά η έλλειψη βιταμίνης D προκαλεί ραχίτιδα. Στους ενήλικες προκαλεί οστεομαλακία και οστεοπόρωση (αδύναμα, εύθραυστα οστά, κατάγματα, οστικός πόνος, γενικευμένη αδυναμία).

Η οστεοπόρωση σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.

Η βιταμίνη D έχει επιπλέον σημαντικό ρόλο στα νεύρα, στους μυς και στο σύστημα άμυνας του οργανισμού μας.

Το σώμα μας παίρνει τη βιταμίνη D που χρειάζεται από τη διατροφή, από το μεταβολισμό μας δια μέσου του δέρματος και από συμπληρώματα ή φαρμακευτικά σκευάσματα.

Ο ανθρώπινος οργανισμός δημιουργεί τη βιταμίνη D φυσιολογικά όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή από την υπερβολ8ικη έκθεση στον ήλιο διότι είναι αιτία γήρανσης και καρκίνου του δέρματος.

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D είναι:

1. Λιπαρά ψάρια της θάλασσας

2. Αυγά (κρόκος) 

3. Μουρουνέλαιο

4. Συκώτι 

5. Ενισχυμένο σε βιταμίνες γάλα και δημητριακά

Υπάρχουν επίσης φαρμακευτικά σκευάσματα με βιταμίνη D.

Η πρόσληψη της βιταμίνης D από τη διατροφή δεν είναι αρκετή. Για να μετατραπεί σε ενεργό μορφή χρειάζεται έκθεση του δέρματος στον ήλιο.

Η λήψη βιταμίνης D δεν πρέπει να γίνεται χωρίς συμβουλή γιατρού.

Η υπερβολική λήψη βιταμίνης D είναι τοξική. Προκαλεί αναγούλες, διακυμάνσεις της ψυχικής διάθεσης και βλάβες σε διάφορα όργανα.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: