Αθλητισμός για υγεία και σχολική επιτυχία

Κατηγορία: Διατροφή, παιδιά και σχολείο

Ο αθλητισμός ευεργετεί το σώμα και την ψυχή.Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι για την υγεία και τη σχολική επιτυχία των παιδιών μας, η τακτική σωματική άσκηση, ο αθλητισμός και η συμμετοχή σε σπορ είναι απαραίτητα στοιχεία.

Σήμερα, οι καθιστικές δραστηριότητες (διάβασμα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια, τηλεόραση) καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους. Μόνο μια μειονότητα ασκείται σωματικά όσο χρειάζεται. Το σώμα τους υποφέρει και εάν δεν ληφθούν μέτρα, οι απειλές που προκύπτουν για την υγεία τους (παχυσαρκία, καρδιοπάθειες, διαβήτης, ψηλή πίεση και χοληστερόλη, οστεοπόρωση) θα θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον τους.

Η σωματική άσκηση, ο αθλητισμός και το σπορ προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στα παιδιά στον τομέα της σωματικής τους υγείας, στην ψυχική τους ανάπτυξη και ευεξία, στην κοινωνικότητα και αυτοπεποίθηση τους. Παράλληλα αποτελούν ασπίδα προστασίας των παιδιών και εφήβων από τους κινδύνους των ναρκωτικών, του καπνίσματος και άλλων κακών επιδράσεων.

Η σωματική άσκηση βελτιώνει τις ικανότητες μάθησης και την απόδοση του εγκεφάλου. Οξυγονώνει καλύτερα τα κέντρα στον εγκέφαλο που έχουν κρίσιμη σημασία για τις σχολικές δραστηριότητες. Ενδυναμώνει την καρδία και τους πνεύμονες, ισχυροποιεί τα οστά και το σκελετό, βελτιώνει τη δύναμη και ευκαμψία των μυών και αρθρώσεων, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βοηθά κατά της παχυσαρκίας και καλυτερεύει τον ύπνο.

Στον ψυχολογικό τομέα, λειτουργά εναντίον του στρες και της κατάθλιψης, αυξάνει το αίσθημα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης καλλιεργώντας το πνεύμα ομαδικότητας των παιδιών.

Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθούν τα παιδιά τους καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, να μην αμελούν τη σωματική τους άσκηση;

Πρέπει να εμπεδώνουν στα παιδιά ότι η σωματική άσκηση τουλάχιστον 35 έως 60 λεπτά κάθε μέρα, είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και διασκεδαστική. Η συμμετοχή τους σε αθλήματα ή σπορ στο σχολείο ή σε άλλα σύνολα πρέπει να ενθαρρύνεται.

Οι γονείς θα πρέπει όσο γίνεται, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες μαζί τους. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να κάνουν ποδήλατο ή να παίξουν ποδόσφαιρο, καλαθόσφαιρα ή να κάνουν ένα μακρινό περίπατο μαζί τους.

Η σωματική άσκηση πρέπει να γίνει μέρος της καθημερινής ρουτίνας. Δουλειές στο σπίτι όπως το μάζεμα των φύλλων, το κόψιμο του γρασιδιού, το σκάλισμα του κήπου ή ο περίπατος του σκύλου, είναι τρόποι για αύξηση του χρόνου σωματικής δραστηριότητας.

Είναι καλό να ορισθεί κάποιος χώρος στο σπίτι για σκοπούς σωματικής άσκησης. Ορισμένα δώρα θα πρέπει να επιλέγονται με στόχο να βοηθούν τη γυμναστική και την άσκηση.

Το σχολείο πρέπει να προσφέρει ευκαιρίες για αθλητισμό και σπορ. Οι μαθητές από την έναρξη της χρονιάς και στη συνέχεια, δεν πρέπει να αφήνουν τις ευκαιρίες αυτές ανεκμετάλλευτες.

Οι γονείς μαζί με τους εκπαιδευτικούς, πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά προς αυτή την κατεύθυνση. Η συμμετοχή τους σε αθλήματα και η τακτική άσκηση ή προπόνηση, δημιουργούν υγιείς συνήθειες που θα τα συνοδεύουν σε όλη τη ζωή.

Ας μην ξεχνούμε αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι "νους υγιής εν σώματι υγιεί".

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: