Η βιταμίνη Β12 και η μνήμη

Κατηγορία: Μνήμη, εγκέφαλος και διατροφή

Βοδινό συκώτι και μύδια, είναι οι καλύτερες πηγές βιταμίνης Β12Η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στην διατήρηση της υγείας των κυττάρων του νευρικού συστήματος και των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι κύτταρα στο αίμα που περιέχουν την αιμοσφαιρίνη η οποία μεταφέρει το οξυγόνο προς τους ιστούς του σώματος.

Η έλλειψη της βιταμίνης Β12 στον οργανισμό μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα μεταξύ των οποίων και η απώλεια μνήμης.

Οι ηλικιωμένοι ενήλικες και οι φυτοφάγοι, λόγω ανεπαρκούς πρόσληψης από τη διατροφή, παρουσιάζουν συχνότερα στο οργανισμό τους, έλλειψη της βιταμίνης Β.

Στις περιπτώσεις, που η διατροφή δεν μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες του οργανισμού, υπάρχει ένδειξη χορήγησης συμπληρωμάτων βιταμίνης Β12. Με το τρόπο αυτό, είναι δυνατόν να βελτιωθεί η μνήμη των εν λόγω ασθενών.

Στους ασθενείς που πάσχουν από την ασθένεια Αλτσχάιμερ, μελετήθηκε κατά πόσο η βιταμίνη Β12 μπορεί να βελτιώνει τη μνήμη τους. Πράγματι στους ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ, η απώλεια μνήμης είναι βασικό χαρακτηριστικό, με σοβαρές συνέπιες.

Δεν υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης Β12, βοηθούν τη μνήμη ασθενών με νόσο Αλτσχάιμερ, στον οργανισμό των οποίων είναι φυσιολογική η συγκέντρωση της βιταμίνης Β12.

Εάν ο ασθενής με νόσο Αλτσχάιμερ, σιτίζεται σωστά και παίρνει από τη διατροφή του ικανοποιητική ποσότητα των βιταμινών που χρειάζεται, οι επιπρόσθετες δόσεις βιταμίνης Β12, δεν βοηθούν τη μνήμη του.

Η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για όλους, αλλά ακόμη περισσότερο για άτομα που πάσχουν. Εάν υπάρχει ανησυχία για το ότι κάποιος δεν λαμβάνει αρκετές βιταμίνες από τη διατροφή του, θα πρέπει να συμβουλεύεται το γιατρό του.

Ο γιατρός, με βάση το ιστορικό, την κλινική εξέταση και εφόσον το κρίνει αναγκαίο, με τη διενέργεια αναλύσεων αίματος, μπορεί να βρει εάν υπάρχει έλλειψη κάποιας βιταμίνης ή άλλου σημαντικού θρεπτικού στοιχείου. Εάν τεκμηριωθεί έλλειψη, τότε τα συμπληρώματα βιταμινών βοηθούν.

Δεν πρέπει κάποιος να λαμβάνει συμπληρώματα βιταμινών από μόνος του αλλά να συμβουλεύεται το γιατρό του. Ο καλύτερος τρόπος για τον οργανισμό να παίρνει τις βιταμίνες που χρειάζεται, είναι η υγιεινή διατροφή.

Η βιταμίνη Β12 υπάρχει στα ακόλουθα τρόφιμα:

1. Βοδινό συκώτι και μύδια, είναι οι καλύτερες πηγές βιταμίνης Β12

2. Ψάρια, κρέας, πουλερικά

3. Αυγά, γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα

4. Ενισχυμένα με βιταμίνη Β12 δημητριακά προγεύματος

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: