Βιταμίνες: Σημαντικά στοιχεία, που καλό είναι να θυμάστε

Κατηγορία: Βιταμίνες

Οι βιταμίνες είναι πολύτιμοι σύμμαχοι για την υγεία μας. Η ορθή χρήση τους, μάς ωφελεί πολύ. Γι’ αυτό είναι καλό, να θυμάστε μερικά σημαντικά στοιχεία:

1. Υπάρχουν 13 βιταμίνες, που είναι απαραίτητες για το σώμα μας. Είναι οι βιταμίνες A, C, D, E, K και οι βιταμίνες Β: Β1 (θειαμίνη), Β2 (ριβοφλαβίνη), Β3 (νιακίνη), Β5 (παντοθενικό οξύ), Β6 (πυριδοξίνη), Β7 (βιοτίνη), Β9 (φολικό οξύ) και Β12 (κυανοκοβαλαμίνη).

2. Είναι καλύτερα οι βιταμίνες που χρειάζεστε να προέρχονται από φρούτα, λαχανικά και άλλα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες, παρά από φαρμακευτικά σκευάσματα. Η υγιεινή
διατροφή σάς δίνει βιταμίνες με άλλες φυτοχημικές ουσίες, που δρουν σε συνέργεια για το καλό σας.

3. Γιατί τα φρούτα μας προστατεύουν; Διότι περιέχουν θησαυρό από φυτοχημικές ουσίες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, που δρουν συνεργιστικά εναντίον πολλών ασθενειών.

4. Μην παίρνετε βιταμίνες, συμπληρώματα ή άλλα σκευάσματα που διαφημίζονται ως δυναμωτικά, χωρίς ιατρική συμβουλή. Η αλόγιστη χρήση τους μπορεί να σας βλάψει σοβαρά.

5. Πολυετείς έρευνες σε άνδρες και γυναίκες δείχνουν ότι σκευάσματα από πολυβιταμίνες δεν συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.

6. Τα συμπληρώματα πρωτεϊνών και πολυβιταμινών δεν βελτιώνουν την απόδοση αθλητών. Όμως γίνεται κατάχρηση από νέους και αθλητές. Δημιουργούνται κίνδυνοι και έτσι χρειάζεται διαπαιδαγώγηση των νέων.

7. Η υπερβιταμίνωση προκύπτει από την υπερβολική λήψη και αποθήκευση βιταμινών. Προκαλεί σοβαρά και κάποτε επικίνδυνα προβλήματα. Συνήθως οι δηλητηριάσεις από βιταμίνες οφείλονται στην υπερβιταμίνωση από λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως A, D, E, K.

8. Υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται οπωσδήποτε συμπληρώματα βιταμινών. Ο γιατρός θα σας πληροφορήσει εάν χρειάζεστε βιταμίνες πέραν από αυτές που προσφέρει η υγιεινή διατροφή.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: