Δυσκοιλιότητα: Απλά μέτρα πρόληψης

Κατηγορία: Διατροφή και διαταραχές του πεπτικού συστήματος

Η δυσκοιλιότητα ταλαιπωρεί περίπου 1 άνθρωπο σε κάθε 4. Σε πολλούς μπορεί να προληφθεί με απλά μέτρα.

Σε μερικούς ανθρώπους μπορεί να έχει σχέση με κάποια νόσο ή φάρμακα που την προκαλούν. Στις περιπτώσεις αυτές χρειάζεται οπωσδήποτε συμβουλή γιατρού.

Είναι καλό να θυμάστε μερικά βασικά στοιχεία, σχετικά με τη δυσκοιλιότητα:

1. Συνήθως μιλούμε για δυσκοιλιότητα, όταν ο ασθενής έχει λιγότερες από 3 αφοδεύσεις την εβδομάδα και τα κόπρανα είναι σκληρά και στεγνά. Σε πολλούς το πρόβλημα είναι προσωρινό.

2. Καταπολεμήστε τη δυσκοιλιότητα πίνοντας πολλά υγρά, τρώγοντας φαγητά πλούσια σε φυτικές ίνες και με σωματική άσκηση. Εάν η δυσκοιλιότητα επιμένει, δείτε το γιατρό σας.

3. Η δυσκοιλιότητα επηρεάζει το 25% του πληθυσμού. Προσέξτε, τα καθαρτικά δεν είναι πάντοτε αποτελεσματικά. Η συχνή χρήση τους επιδεινώνει τη δυσκοιλιότητα.

4. Η δυσκοιλιότητα ευνοείται από την καθυστέρηση μετάβασης στο αποχωρητήριο, όταν ο ασθενής αισθάνεται την ανάγκη για αφόδευση. Η καθυστέρηση αφυδατώνει τα κόπρανα και επιδεινώνει τη δυσκοιλιότητα.

5. Ποια φρούτα βοηθούν κατά της δυσκοιλιότητας, διότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες; Ροδάκινο, μανταρίνι, πορτοκάλι, αχλάδι, μούρα, ξηρά δαμάσκηνα, καρπούζι και πεπόνι.

6. Η νηστεία με ποικιλία και μέτρο είναι ωφέλιμη: Μειώνει τη χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια αίματος και τα περιττά κιλά. Επιπλέον μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και δυσκοιλιότητας.
.
7. Εάν έχετε δυσκοιλιότητα, αποφεύγετε άσπρο ψωμί, αποφλοιωμένο ρύζι, πατάτα, καρότα, μήλα, μπανάνα, τσάι, ζυμαρικά. Αντίθετα πίνετε άφθονο νερό.

8. Πώς θα αντιμετωπίσετε φούσκωμα, δυσφορία και πόνο στην κοιλιά, λόγω αερίων εντέρου; Η ήπια σωματική άσκηση, όπως ποδηλασία και περπάτημα ανακουφίζουν.


Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: