Οστεοπόρωση, φαγητά και προστασία των οστών

Κατηγορία: Διατροφή και μακροζωία

Η οστεοπόρωση απειλεί όχι μόνο τις γυναίκες, αλλά και τους άνδρες. Είναι σημαντικό να δυναμώνετε τα οστά σας για να προφυλάσσεστε από την οστεοπόρωση.

Η οστεοπόρωση είναι νόσος που εξελίσσεται αθόρυβα. Πολλοί ανακαλύπτουν ότι πάσχουν από οστεοπόρωση όταν σπάσουν ένα κόκαλο.

Η διατροφή και ο τρόπος ζωής γενικότερα επηρεάζουν τον κίνδυνο να υποστεί κάποιος κάταγμα λόγω οστεοπόρωσης.

Για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, το ρόλο της διατροφής και του τρόπου ζωής, είναι καλό μεταξύ άλλων, να θυμάστε τα ακόλουθα:

1. Προσέχετε από την οστεοπόρωση: Είναι συχνή αιτία καταγμάτων στους ηλικιωμένους. Πρόληψη: Ασβέστιο, βιταμίνη D, γυμναστική, περπάτημα και αποφυγή καπνίσματος.

2. Ποια τρόφιμα είναι πλούσια σε ασβέστιο; Γάλα, γιαούρτι, τυρί, σπανάκι, μπρόκολο, σύκα, σταφίδες και εμπλουτισμένα σε ασβέστιο ποτά (χυμός πορτοκαλιού, ποτά σόγιας ή ρυζιού). Επίσης οι σαρδέλες, ο σολομός και ο κολιός με μαλακά κόκαλα σε κονσέρβες, που διαλύονται εύκολα, όταν μασηθούν.

3. Η οστεοπόρωση απειλεί όχι μόνο τις γυναίκες, αλλά και τους άνδρες. Περίπου 20% των ανδρών άνω των 50 ετών θα υποστούν κάταγμα λόγω οστεοπόρωσης. Για πρόληψη να ασκείστε τακτικά, να έχετε διατροφή πλούσια σε ασβέστιο και να μην καπνίζετε.

4. Η βιταμίνη D βοηθά στην πρόληψη των καταγμάτων και της οστεοπόρωσης. Περιέχεται σε συκώτι, ψάρια, δημητριακά και εμπλουτισμένο γάλα. Το σώμα μας συνθέτει ενεργό βιταμίνη D,
όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως.

5. Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για τη δύναμη των οστών και συμβάλλει στην πρόληψη οστεοπόρωσης. Θα το βρείτε σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, σόγια και ξηρούς καρπούς.

6. Για καλύτερη προστασία των οστών σας χρειάζεστε όχι μόνο ασβέστιο, μαγνήσιο και σωματική άσκηση, αλλά και σίδηρο, που υπάρχει σε κρέας, πουλερικά, ψάρια και όσπρια.

7. Από τις καλύτερες ασκήσεις για την ενδυνάμωση των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης είναι το τρέξιμο, η άρση βαρών, το ποδόσφαιρο, η καλαθόσφαιρα και η πετόσφαιρα.

8. Η βιταμίνη D συμβάλλει στην απορρόφηση ασβεστίου από το έντερο και στην ενσωμάτωσή του στα οστά. Μην την παίρνετε χωρίς συμβουλή γιατρού. Συσσωρεύεται στο σώμα και προκαλεί εμετούς, αρρυθμίες καρδίας και άλλες παρενέργειες.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: