Η ψυχική διάθεση και η όρεξή σας

Κατηγορία: Δίαιτα

Το στρες, ο θυμός, το άγχος, οι ανησυχίες, η λύπη, η κατάθλιψη, η μοναξιά, η πλήξη είναι ψυχολογικές καταστάσεις που μπορούν να αυξάνουν την όρεξη.Η ψυχική διάθεση επηρεάζει την όρεξη. Έντονα συναισθήματα μπορούν να αυξάνουν την όρεξη για διάφορα φαγητά οδηγώντας έτσι στην πρόσληψη περιττών κιλών και στην παχυσαρκία.

Οι καταστάσεις που προκαλούν κακή ψυχική διάθεση και μπορούν να μας ωθούν στο να τρώμε ενώ δεν πεινούμε είναι πολλές.

Οι καθημερινές δυσκολίες της ζωής, τα προβλήματα στην εργασία, το διαζύγιο, οι διαπροσωπικές συγκρούσεις, η ανεργία συγκαταλέγονται στους παράγοντες που είναι δυνατόν να μας δημιουργούν μια ακατάσχετη επιθυμία για διάφορα φαγητά.

Το στρες, ο θυμός, το άγχος, οι ανησυχίες, η λύπη, η κατάθλιψη, η μοναξιά, η πλήξη είναι ψυχολογικές καταστάσεις που μπορούν να συνοδεύονται από αύξηση της όρεξης. Αυτοί που έχουν τάση να τρώνε λόγω κακής ψυχικής διάθεσης, έχουν προτίμηση για φαγητά πλούσια σε λιπαρές ουσίες, αλάτι, ζάχαρο και άμυλο.  

Βλέπουμε λοιπόν ότι η ψυχική διάθεση μπορεί να επηρεάζει αρνητικά τη σωματική υγεία λόγω υπερφαγίας. Είναι αιτία παχυσαρκίας με όλους τους κινδύνους για την καρδία και το αγγειακό σύστημα.

Η συναισθηματική υπερφαγία μπορεί να αντιμετωπισθεί με επιτυχία. Η συνειδητοποίηση της ύπαρξης της κατάστασης αυτής και στη συνέχεια η κατανόηση των λόγων που την προκαλούν είναι τα πρώτα βήματα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όταν νιώθουμε μια ακατάσχετη επιθυμία για να φάμε κάτι, πρέπει να διερωτόμαστε εάν πραγματικά πεινούμε ή εάν αυτό οφείλεται σε μια κακή ψυχολογική μας κατάσταση. Καταλαβαίνοντας το τι μας οδηγεί στην υπερφαγία, μπορούμε να λάβουμε μέτρα για αποφυγή τέτοιων καταστάσεων.

Όταν νιώθουμε ότι η συναισθηματική μας κατάσταση, μας προκαλεί υπερφαγία, τότε είναι σημαντικό να αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις.

Αντί να αρχίσουμε να τρώμε, είναι καλύτερα να βγούμε για ένα περίπατο, να μιλήσουμε ή να συναντήσουμε ένα φίλο ή να κάνουμε σωματική άσκηση ή άλλα πράγματα που μας ευχαριστούν. Είναι καλύτερα σε τέτοιες περιπτώσεις να τρώμε ένα φρέσκο φρούτο, ένα κουλουράκι ή άλλα σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, άλας και θερμίδες.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: