Μυστικά μακροζωίας

Κατηγορία: Διατροφή και μακροζωία

Μυστικά για μακροζωία: Μεσογειακή διατροφή, καθημερινή σωματική άσκηση, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, αποφυγή καπνίσματος, καλός ύπνος.Οι καθημερινές επιλογές μας σε σχέση με τη διατροφή και τον τρόπο ζωής, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διάρκεια και ποιότητα της ζωής μας. Πριν περίπου 50 χρόνια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η συχνότητα των καρδιακών παθήσεων παρουσίαζε μεγάλες αποκλίσεις σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου.

Η στεφανιαία νόσος ήταν η κυριότερη αιτία θανάτου στις πλούσιες χώρες ενώ σε άλλες χώρες με διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και τρόπο ζωής, η επικίνδυνη αυτή ασθένεια δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου.
Όταν άνθρωποι από μη ανεπτυγμένες χώρες που δεν είχαν αυξημένα περιστατικά καρδιακών παθήσεων, μετανάστευαν σε ανεπτυγμένες χώρες, τότε και αυτοί σταδιακά προσβάλλονταν πιο πολύ από στεφανιαία νόσο της καρδίας.

Βγήκε τότε το συμπέρασμα ότι οι διαφορές όσον αφορά τη θνησιμότητα και νοσηρότητα λόγω καρδίας και καρκίνου που παρατηρούνταν μεταξύ των πληθυσμών διαφορετικών χωρών, δεν οφείλονταν σε γενετικές διαφορές αλλά στη διατροφή και στον τρόπο ζωής.
Νέα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι εμείς οι ίδιοι με τις δικές μας αποφάσεις και πράξεις μπορούμε να αυξήσουμε τη διάρκεια και να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας.

Έρευνες για το ζήτημα της μακροζωίας, έδειξαν ότι οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν είναι:

  1. Η διατροφή Μεσογειακού τύπου, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, ψάρι και φτωχή σε κόκκινο κρέας, ζωικά λίπη και γαλακτοκομικά προϊόντα
  2. Η σωματική άσκηση 30 λεπτά καθημερινά
  3. Η εβδομαδιαία κατανάλωση αλκοόλ (περίπου 4 ποτήρια κρασιού ή το ανάλογο τους)
  4. Η αποφυγή του καπνίσματος.

Σε έρευνα διάρκειας 10 ετών, βρέθηκε ότι άτομα που υιοθετούν και τους 4 αυτούς παράγοντες έχουν 65% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν. Όσοι έκαναν μόνο σωματική άσκηση είχαν 37% λιγότερο κίνδυνο να πεθάνουν στα 10 χρόνια. Όσοι υιοθέτησαν μόνο την αποφυγή του καπνίσματος, είχαν 35% μείωση του κινδύνου θανάτου. Η Μεσογειακή διατροφή από μόνη της μείωνε κατά 23% τον κίνδυνο θανάτου. Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μείωνε κατά 22% τον κίνδυνο θανάτου κατά τη δεκαετία της έρευνας.

Βλέπουμε λοιπόν ότι υπάρχουν εδώ 4 μυστικά μακροζωίας (Μεσογειακή διατροφή, καθημερινή σωματική άσκηση, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, αποφυγή καπνίσματος) που είναι απλά, μειωμένου κόστους και που μπορούν αποτελεσματικά να αυξήσουν τη διάρκεια και την ποιότητα ζωής μας.

Η εφαρμογή τους μπορεί να αρχίζει από πολύ νωρίς στη ζωή και συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση των ασθενειών και των πρόωρων θανάτων.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνούμε τη σημασία του καλού ύπνου. Περίπου 8 ώρες ύπνου προστατεύουν από ασθένειες και αυξάνουν τη διάρκεια ζωής.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: