Ο καφές και τα μυστικά του

Κατηγορία: Καφές και καφεΐνη

Ο καφές είναι μια σημαντικότατη διατροφική πηγή ευεργετικών για την υγεία αντιοξειδωτικών ουσιών.Ο καφές είναι για πάρα πολλούς ανθρώπους μια από τις απολαύσεις της ζωής. Επιπλέον αποτελεί ένα ρόφημα με σημαντικές θετικές επιδράσεις για την υγεία μας.

Υπάρχουν πολλοί μύθοι που είναι ευρέως διαδεδομένοι σχετικά με τον καφέ. Μέχρι πρόσφατα η αντίληψη ότι ο καφές βλάπτει την υγεία είχε καθιερωθεί σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας.

Ευτυχώς οι επιστημονικές και ιατρικές έρευνες κατά τις τελευταίες δεκαετίες ανέδειξαν το γεγονός ότι ο καφές δεν είναι βλαβερός για την υγεία. Αντίθετα η με μέτρο κατανάλωσή του, ωφελεί το σώμα μας με διάφορους τρόπους.

Βέβαια όπως για κάθε καλό πράγμα χρειάζεται η ορθή του χρήση. Υπάρχουν λίγοι άνθρωποι στους οποίους η κατανάλωση καφέ ή καφεΐνης μπορεί να δημιουργεί μερικά προβλήματα. Εκεί χρειάζεται προσοχή και κάποτε συμβουλή του γιατρού.

Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι οι γιατροί και επιστήμονες έχουν θετική άποψη για τις σχέσεις καφέ και υγείας. Πράγματι, η κατανάλωση καφέ είναι μια ευχάριστη συνήθεια για δισεκατομμύρια ανθρώπων και ευτυχώς που δεν υπάρχουν ανάλογες βλαβερές επιπτώσεις, όπως για παράδειγμα αυτά που συμβαίνουν με το κάπνισμα.     

Ας θυμηθούμε λοιπόν μερικά από τα μυστικά του καφέ:

1. Ο καφές είναι μια σημαντικότατη διατροφική πηγή ευεργετικών για την υγεία αντιοξειδωτικών ουσιών. Επίσης ενισχύει τον εγκέφαλο, τη μνήμη, τη διαύγεια, τη σωματική και την πνευματική απόδοση.

2. Η μέτρια κατανάλωση καφέ, 4-5 φλιτζάνια ημερησίως, σχετίζεται με πολλά καλά για την υγεία, όπως προστασία από καρκίνους ήπατος, παχέος εντέρου, μαστού, νεφρών και πνεύμονα.

3. Εκτός από την αντικαρκινική δράση του καφέ, οι έρευνες ανέδειξαν και άλλες ωφέλιμες επιδράσεις του, όπως προφύλαξη από διαβήτη τύπου 2, νόσους Πάρκινσον και Αλτσχάιμερ.

4. Για το χειμώνα να ξέρετε ότι υπάρχουν 3 ζεστά ροφήματα, που βοηθούν τον οργανισμό κατά των μολύνσεων και άλλων νόσων, ο καφές, το κακάο και το τσάι χαμομήλι.

5. Ένα φλιτζάνι καφέ βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του κρυολογήματος και αυξάνει τη δράση κατά του πόνου που προσφέρει το αναλγητικό φάρμακο ιβουπροφαίνη, όταν αυτό λαμβάνεται ταυτόχρονα με τον καφέ.

6. Ο καφές πριν από τη σωματική άσκηση αυξάνει την αντοχή και ζωτικότητα και σχετίζεται με μείωση των μυϊκών πόνων. Η καφεΐνη επιτρέπει έτσι καλύτερη προπόνηση και απόδοση.

7. Οι έρευνες δεν έδειξαν συσχετισμό μεταξύ κατανάλωσης καφέ και υψηλής πίεσης. Αντίθετα, ίσως ο καφές να μειώνει την πίεση.

8. Ο καφές και το τσάι περιέχουν ουσίες που βοηθούν κατά του διαβήτη. Άτομα που πίνουν τακτικά περισσότερο καφέ ή τσάι κινδυνεύουν λιγότερο από διαβήτη.

9. Πίνετε καφέ με μέτρο μαζί με άφθονο νερό. Οι έγκυες γυναίκες να μην πίνουν περισσότερο από 3 φλιτζάνια καφέ.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: