Τα δημητριακά ολικής αλέσεως αυξάνουν τη διάρκεια ζωής

Κατηγορία: Δημητριακά και ζυμαρικά

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν μακροζωία στα πλαίσια μιας ισοζυγισμένης υγιεινής διατροφής.Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, ιδιαίτερα όταν αποτελούν ένα καθημερινό αναπόσπαστο μέρος του προγεύματος μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών. Αυξάνουν τη διάρκεια ζωής μειώνοντας σημαντικά τους θανάτους από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια.

Επίσης τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες έχουν τεράστια σημασία για την πρόληψη πολλών ασθενειών. Η περιεκτικότητα της διατροφής σε φυτικές ίνες επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη διάρκεια ζωής.

Άτομα τα οποία έχουν συνήθεια να τρώνε στο πρόγευμα τους δημητριακά ολικής αλέσεως, ζουν περισσότερα χρόνια και έχουν λιγότερο κίνδυνο να προσβληθούν και να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια.


Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, δεν τυγχάνουν επεξεργασίας και διατηρούν όλες τις φυσικές, φυτικές τους ίνες. Για παράδειγμα ο φλοιός των κόκκων των δημητριακών δεν αφαιρείται και έτσι το αλεύρι που προκύπτει, διατηρεί το φυσικό του χρώμα που είναι συνήθως πιο σκούρο.

Αντίθετα στα επεξεργασμένα δημητριακά, αφαιρούνται οι φυτικές ίνες για σκοπούς κυρίως καλύτερης εμφάνισης. Για παράδειγμα το άσπρο αλεύρι προκύπτει από κόκκους δημητριακών από τους οποίους έχει αφαιρεθεί ο φλοιός και είναι φτωχό σε φυτικές ίνες.

Η προστατευτική δράση για την υγεία των φυτικών ινών που προέρχονται από τα δημητριακά έχουν επιβεβαιωθεί από πολλές έρευνες.
Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να αντικαθίστανται τα δημητριακά ολικής αλέσεως με επεξεργασμένα δημητριακά.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: