Δημητριακά ολικής αλέσεως: Τα μυστικά τους που μας ευεργετούν

Κατηγορία: Δημητριακά και ζυμαρικά

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν πολλά μυστικά που μας ευεργετούν.Τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν πολλά να προσφέρουν στην υγεία μας. Η επιστήμη ανακαλύπτει συνεχώς τα μυστικά τους. Σε εμάς εναπόκειται να τα χρησιμοποιούμε σωστά για καλύτερη ζωή με


Τα δημητριακά ολικής αλέσεως μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του στόματος, του στομαχιού, του παχέος εντέρου, της ουροδόχου κύστης και των ωοθηκών.


Δεν είναι μόνο οι φυτικές ίνες ο λόγος για τον οποίο τα δημητριακά ολικής αλέσεως απομακρύνουν τον καρκίνο παχέος εντέρου. Υπάρχουν και άλλα συστατικά τους, που τους προσδίδουν προληπτικό ρόλο.

Το φολικό οξύ και τα φυτοοιστρογόνα που περιέχουν τα δημητριακά ολικής αλέσεως δρουν σε συνέργια με τις φυτικές ίνες και πιθανόν άλλα στοιχεία που περιέχουν συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.

Άτομα που τρώνε τουλάχιστον 2,5 μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως, έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή πάθηση σε σύγκριση με άτομα που τρώνε λιγότερο από 1 μερίδα ημερησίως. Μια μερίδα, σύμφωνα με το National Cancer Institute, είναι η ποσότητα που περιέχεται σε ένα μικρό μπολ.

Το ψωμί από αλεύρι ολικής αλέσεως, το πρόγευμα με δημητριακά ολικής αλέσεως, το ρύζι με τη φλούδα του, περιέχουν ουσίες που είναι ευεργετικές για την καρδία.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως απομακρύνουν τον κίνδυνο του διαβήτη και βοηθούν το μεταβολισμό του ζαχάρου στον οργανισμό μας.

Το άσπρο ψωμί, το επεξεργασμένο ρύζι χωρίς τη φλούδα του, οι τηγανητές και βραστές πατάτες, αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη. Ο κίνδυνος αυξάνεται ακόμη περισσότερο όταν μαζί με τα πιο πάνω φαγητά προσλαμβάνεται από τη διατροφή, ψηλή ποσότητα ζαχάρου.

Αντίθετα η καθημερινή πρόσληψη, ολικής αλέσεως δημητριακών (τουλάχιστο δύο φέτες ψωμί από αλεύρι ολικής αλέσεως και ένα μπολ δημητριακών στο πρόγευμα), μειώνουν κατά 30% τον κίνδυνο προσβολής από διαβήτη τύπου 2.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, βοηθούν το πεπτικό σύστημα, συμβάλλουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και της εκκολπωμάτωσης του εντέρου.

Η δυσκοιλιότητα είναι από τις συχνότερες ενοχλήσεις του γαστρεντερικού συστήματος. Αποτελεί ένα από τους κυριότερους λόγους επίσκεψης στο γιατρό. Οι ψυχολογικές επιπτώσεις, το οικονομικό κόστος των ιατρικών εξετάσεων και των φαρμάκων που προκαλούνται από τη δυσκοιλιότητα, ανέρχονται σε πολύ ψηλά επίπεδα.

Όμως τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσθέτουν φυτικές ίνες στο περιεχόμενο του εντέρου, καθιστώντας το πιο μαλακό και ογκώδες γεγονός που διευκολύνει την αφόδευση. Για τους ίδιους λόγους που τα δημητριακά αυτά συμβάλλουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, μειώνουν επίσης τον κίνδυνο εκκολπωμάτωσης και εκκολπωματίτιδας.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: