Χοληστερόλη: Μείωση από φαγητά

Κατηγορία: Χοληστερόλη

Η χοληστερόλη στο αίμα μπορεί να μειώνεται μεταξύ άλλων και από τη διατροφή.Η χοληστερόλη είναι χημική ουσία που παράγεται φυσιολογικά από το σώμα μας, στο συκώτι και προκύπτει από συνδυασμό λιπιδίου και στεροϊδούς. Η χοληστερόλη είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Η χοληστερόλη είναι βασικό δομικό υλικό για την κατασκευή των κυτταρικών μεμβρανών και των ορμονών όπως τα οιστρογόνα και η τεστοστερόνη.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι περίπου 80% της συνολικής χοληστερόλης παράγεται από το συκώτι μας. Το υπόλοιπο 20% προέρχεται από τη διατροφή.

Τα ειδικά φάρμακα που χορηγούνται για τη μείωση της χοληστερόλης, οι στατίνες ενεργούν στο συκώτι και καταστέλλουν τη σύνθεση χοληστερόλης.  

Η διατροφική χοληστερόλη προέρχεται κυρίως από τα κρέατα, τα πουλερικά, τα θαλασσινά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα εντόσθια όπως το συκώτι είναι ιδιαίτερα πλούσια σε χοληστερόλη.

Τα προϊόντα φυτικής προέλευσης δεν περιέχουν χοληστερόλη. Υπάρχουν και τρόφιμα που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα

Μετά από ένα γεύμα, η διατροφική χοληστερόλη απορροφάται από το έντερο και μεταφέρεται στο συκώτι όπου αποθηκεύεται. Το συκώτι επηρεάζει και ρυθμίζει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και μπορεί να απελευθερώνει χοληστερόλη στην κυκλοφορία του αίματος εάν ο οργανισμός μας το χρειάζεται. 

Οι ψηλές συγκεντρώσεις της κακής χοληστερόλης LDL στο αίμα αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.
Τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα έχουν τάση να αυξάνονται με την αύξηση της ηλικίας.

Δεν υπάρχουν σημεία ή συμπτώματα που να μας προειδοποιούν ότι έχουμε ψηλή χοληστερόλη στο αίμα. Η ανίχνευση της ψηλής χοληστερόλης στο αίμα γίνεται μόνο με αναλύσεις αίματος.

Τα άτομα που τρώνε πολλά λιπαρά φαγητά ή που είναι υπέρβαρα ή που έχουν μέλη της οικογένειας τους με ψηλή χοληστερόλη κινδυνεύουν περισσότερο να παρουσιάσουν ψηλή χοληστερόλη αίματος. 

Η χοληστερόλη στο αίμα μπορεί να μειώνεται με σωματική άσκηση, περιορισμό κατανάλωσης ζωικών λιπών, από φάρμακα όπως οι στατίνες και από κατανάλωση ορισμένων τροφίμων.

Η προσεκτική επιλογή του τι τρώμε, βοηθά παράλληλα με τα άλλα μέτρα στο να έχουμε καλά επίπεδα χοληστερόλης.

Τα ακόλουθα τρόφιμα συμβάλλουν στη μείωση χοληστερόλης αίματος:

1. Αλεύρι και πίτουρο βρώμης

2. Φασόλια

3. Λαχανάκια Βρυξελλών

4. Μήλα

5. Αχλάδια

6. Δαμάσκηνα

7. Κριθάρι

8. Ψύλλιο

9. Πρωτεΐνη της σόγιας

10. Καρύδια

11. Αμύγδαλα

12. Τρόφιμα εμπλουτισμένα σε φυτικές στερόλες (μαργαρίνη, χυμός πορτοκαλιού).

Η προσπάθεια για μείωση της χοληστερόλης αίματος πρέπει να είναι μακροχρόνια και περιλαμβάνει:

1. Τακτική σωματική άσκηση

2. Περιορισμό κατανάλωσης ζωικών λιπών

3. Επιλογή φαγητών που μειώνουν τη χοληστερόλη

4. Παρακολούθηση από το γιατρό που θα αποφασίσει πότε θα χορηγηθούν φάρμακα, οι στατίνες που μειώνουν τη χοληστερόλη στο αίμα

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: