Πώς θα τρώτε για μακροζωία με υγεία

Κατηγορία: Διατροφή και μακροζωία

Οι καθημερινές αποφάσεις που παίρνετε για τη διατροφή σας επηρεάζουν τη διάρκεια της ζωής σας.Θέλετε να ζήσετε χρόνια πολλά και καλά, με παρατεταμένη νεότητα, με γεράματα καλής ποιότητας και με όσο γίνεται λιγότερα προβλήματα ψυχικής ή σωματικής υγείας;

Οι πλείστοι άνθρωποι απαντούν θετικά και η υγιεινή διατροφή είναι ισχυρό όπλο που σας προσφέρεται για να πετύχετε το στόχο αυτό.

Όμως τι ξέρετε για τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής;

Οι καθημερινές αποφάσεις που παίρνετε για το τι θα βάλετε στο πιάτο σας επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα και διάρκεια της ζωής σας.
Η ποικιλία και το μέτρο είναι βασικές αρχές που πρέπει να σας κατευθύνουν.

Τρώτε ποικιλία φαγητών με άφθονα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Περιλάβετε στο φαγητό σας ψάρι, κρέατα φτωχά σε λίπος, πουλερικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, σαλάτες, ελαιόλαδο και γαλακτοκομικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Πίνετε άφθονο νερό και περιορίστε τα αλάτι, τα ζάχαρα, το αλκοόλ και τα κορεσμένα ή τρανς λίπη.

Προσέξτε, σημασία δεν έχει μόνο το τι τρώτε αλλά και το πως το τρώτε.
Όταν τρώτε κάνοντας άλλα πράγματα, για παράδειγμα εργάζεστε ή κοιτάζετε τηλεόραση, τότε έχετε τάση να τρώτε περισσότερο.

Όμως εάν όταν τρώτε, προσπαθείτε να μην κάνετε τίποτε άλλο παρά μόνο να γεύεστε και να απολαμβάνετε κάθε μπουκιά, τότε αντιλαμβάνεστε καλύτερα το τι τρώτε και πόση ποσότητα καταναλώνετε.

Ο εγκέφαλος σας χρειάζεται 15 λεπτά για να πάρει το μήνυμα ότι το στομάχι γέμισε και να σας δώσει εντολή να σταματήσετε το φαγητό.
Έτσι όταν τρώτε, να κάθεστε και όχι να στέκεστε, να μασάτε αργά, για να αποφεύγετε παχυσαρκία, δυσπεψία, φούσκωμα και υπερβολικά αέρια εντέρου. Μάθετε να ελέγχετε τις ποσότητες που τρώτε για να κερδίζετε καλή υγεία και χρόνια ζωής.

Η λαιμαργία και η υπερφαγία οδηγούν στο υπερβολικό βάρος και στην παχυσαρκία.
Προκαλούν διαβήτη, καρδιοπάθειες, ψηλή πίεση, αρθρίτιδες και πολλές μορφές καρκίνου. Μην παίρνετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που συστήνονται καθημερινά.

Ρωτήστε το γιατρό και το διαιτολόγο για τις καθημερινές σας ανάγκες σύμφωνα με την ηλικία, το φύλο, τη σωματική σας κατάσταση και δραστηριότητα. Περιορίστε τις θερμίδες στο ελάχιστο αναγκαίο διότι αυτό βελτιώνει την ποιότητα και διάρκεια της ζωής.

Η υγιεινή διατροφή είναι μόνο ένα από τα όπλα που σας προσφέρονται.
Ο καλός ύπνος σε διάρκεια και ποιότητα, η αντιμετώπιση της αϋπνίας, η καθημερινή σωματική άσκηση 30 τουλάχιστον λεπτών, η ψυχική ηρεμία με σωστό χειρισμό του στρες, η αποφυγή του καπνίσματος, της κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ουσιών, δρουν σε συνέργεια με την υγιεινή διατροφή για το καλό σας.

Σε εσάς εναπόκειται να χρησιμοποιήσετε την υγιεινή διατροφή και τα άλλα όπλα που σας προσφέρονται για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες για ευτυχία με υγεία και μακροζωία.

Κάθε φορά που γεμίζετε το πιάτο σας να φέρνετε στο μυαλό σας τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής. Έτσι θα αυξάνετε τις πιθανότητες για ευτυχισμένη μακροζωία τόσο για σας όσο και για την οικογένεια σας.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: