Η δίαιτα και η χοληστερόλη: Η σημασία που έχει το ασβέστιο

Κατηγορία: Χοληστερόλη
Διεύθυνση σχετικού άρθρου: http://diatrofi.medlook.gr/articles.php?id=134&type=3

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D φαίνεται ότι επηρεάζουν το μεταβολισμό της χοληστερόλης. Το ασβέστιο και η βιταμίνη D βοηθούν στη δίαιτα για απώλεια βάρους και μειώνουν τη χοληστερόλη.

Σκέφτεστε να κάνετε δίαιτα, για να χάσετε βάρος ή να μειώσετε τη χοληστερόλη σας;

Η ικανοποιητική λήψη ασβεστίου και βιταμίνης D κατά τη διάρκεια δίαιτας βοηθά στην απώλεια βάρους, βελτιώνει τα επίπεδα κακής χοληστερόλης μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η σχέση ασβεστίου και παχυσαρκίας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Έρευνα έδειξε ότι σε ανθρώπους με χαμηλή ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου, υπάρχουν ψηλότερο ποσοστό λίπους σώματος, μεγαλύτερη διάμετρος μέσης (σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για καρδιακή πάθηση, έμφραγμα) και ψηλότερα επίπεδα αίματος κακής χοληστερόλης LDL από ανθρώπους που έχουν μέτρια έως κανονική ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου.

Μια άλλη μελέτη διάρκειας 6 ετών, έδειξε ότι άτομα με χαμηλή ημερήσια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, κερδίζουν κιλά, αυξάνεται το ποσοστό λίπος του σώματος και η περίμετρος κοιλιάς τους.

Στο γενικό πληθυσμό πέραν του 50% των γυναικών, λαμβάνουν καθημερινά χαμηλότερη ποσότητα ασβεστίου από όσο χρειάζεται.


Στους υπέρβαρους και παχύσαρκους, παρατηρείται συχνά χαμηλή πρόσληψη ασβεστίου. Το θέμα εξετάστηκε από Καναδούς γιατρούς σε παχύσαρκες γυναίκες (δείκτης μάζας σώματος μεγαλύτερος από 30). Οι γυναίκες ακολούθησαν δίαιτα με μείωση πρόσληψης θερμίδων για 15 εβδομάδες. Οι γιατροί χορήγησαν στις γυναίκες εικονικό φάρμακο ή 1200mg ασβεστίου με βιταμίνη D η οποία διευκολύνει την απορρόφηση ασβεστίου από το έντερο.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η καθημερινή λήψη ασβεστίου και βιταμίνης D, σχετίζεται με μεγαλύτερη πτώση της κακής χοληστερόλης LDL και μεγαλύτερη αύξηση της καλής χοληστερόλης HDL.
Αυτό δείχνει ότι σε γυναίκες με χαμηλή ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου, πιθανόν τα συμπληρώματα ασβεστίου και βιταμίνης D, να μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων όπως συμβαίνει και στις γυναίκες που κάνουν δίαιτα.

Είναι σημαντικό να βεβαιωνόμαστε ότι κάθε μέρα αυτά που τρώμε ή πίνουμε, περιέχουν τις απαραίτητες για τον οργανισμό μας ποσότητες ασβεστίου.
Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εξαίρετη πηγή ασβεστίου αλλά γίνεται εισήγηση για προτίμηση προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπη για καλύτερο έλεγχο των λιπιδίων αίματος (χοληστερόλη και τριγλυκερίδια).

Τα άτομα που θέλουν να κάνουν δίαιτα για να χάσουν βάρος ή να βελτιώσουν τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα τους, είναι καλό να συζητούν με το γιατρό τους, εάν στη δική τους περίπτωση τα συμπληρώματα ασβεστίου και βιταμίνης D μπορεί να είναι ωφέλιμα.

Βλέπε σχετικά άρθρα: